Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic
2013-03-07 11:09
Przeczytaj także: Toyota Yaris Hybrid Selection - chłodna kalkulacja
Środowisko…
…może być wdzięczne. Emisja dwutlenku węgla została ograniczona do minimum. Katalog Priusa informuje nas o wartościach o 37% mniejszych niż w przypadku samochodów napędzanych benzyną i olejem napędowym. A to za sprawą samoładujących się akumulatorów podczas jazdy z użyciem silnika spalinowego oraz odzyskiwania energii podczas hamowania, dzięki czemu możliwa jest jazda z włączonym jedynie silnikiem elektrycznym. Toyota chwali się także, że w przypadku obu modeli „95% części składowych nadaje się do odzysku”. Podczas testu nie byłem w stanie sam tego sprawdzić, więc musimy im wierzyć na słowo.
Okiem przedsiębiorcy
Hybrydowe Toyoty nie należą do najtańszych propozycji w reprezentowanych przez siebie segmentach. Trzeba jednak pamiętać, że technologia łącząca zalety silnika benzynowego z elektrycznym wciąż jest dość świeża i szybko wzbogaca się o kolejne patenty. Płacimy także za coś oryginalnego, a przy okazji otrzymujemy dobre wyposażenie już od podstawowych wersji wyposażenia. Dla indywidualnych klientów Toyota Bank oferuje trzy rodzaje kredytów, w zależności od tego, co jest naszym priorytetem. Termin spłaty może wynosić od 24 do 96 miesięcy. Dla firmy Toyota oferuje dodatkowo leasing z minimalną wpłatą wstępną w wysokości 10% z możliwością wyboru okresu umowy od 2 do 5 lat. Ponadto klient flotowy może skorzystać z długoterminowego najmu pojazdów. Gwarancja mechaniczna na modele hybrydowe obowiązuje do 5 lat od zakupu lub 100 tys. przejechanych kilometrów, jeśli chodzi o wybrane części układu hybrydowego. Na pozostałe części – 3 lata lub 100 tys. km, z możliwością przedłużenia o rok lub dwa. Gwarancja perforacyjna wynosi 12 lat, a na lakier – 3 lata. Przeglądy według zaleceń producenta powinny odbywać się co 15 tysięcy kilometrów (pełne co 2 lata lub 30 tys. km).
fot. mat. prasowe
Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL - bagażnik
Toyota Prius posiada pojemny, 445-litrowy bagażnik.
Pomyślmy
Jeśli chcesz wyleczyć dobrego znajomego od mocnego uzależnienia, jakim jest szybka jazda, daj mu na tydzień hybrydę z przekładnią CVT. Ecodriving w tym przypadku będzie należeć do rzeczy przyjemnych, a bezstopniowa skrzynia skutecznie zniechęci go do wciskania prawej nogi w podłogę. Być może jakimś cudem uwierzy, że ekonomiczna jazda ma sens i wcale nie musi być nudna.
A co, jeśli sam chcesz stać się posiadaczem którejś z testowanych Toyot? Budżet gra tutaj oczywiście zasadniczą rolę, dlatego ciężko do końca sprawiedliwie podsumować te dwa samochody. Oba na pewno dobrze sprawdzą się w mieście, dzięki niskiemu zużyciu paliwa, jednak to Yaris dzięki rozmiarom będzie wygodniejszy w parkowaniu. Prius jest bardziej uniwersalny, ponieważ sprawdzi się także w dłuższych podróżach – dzięki większemu rozstawowi osi, pojemniejszemu wnętrzu, czy mocniejszemu silnikowi. Jest też bardziej niezwykły, futurystyczny, oryginalny, wyjątkowy. Już dawno stał się również ikoną tego typu napędu i być może to jest właśnie klucz do sukcesu. Choć Yaris nie powiedział jeszcze ostatniego słowa – poczekajmy jak zareaguje na niego rynek.
fot. mat. prasowe
Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL - Dane techniczne
fot. mat. prasowe
Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic - Dane techniczne

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)