Alfa Romeo MiTo 1,4 TB MultiAir TCT Distinctive
2013-03-06 00:22
Przeczytaj także: Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
Wrażenia z jazdy
MiTo w tej wersji jest bardzo sprawnym środkiem transportu. Dobre osiągi i wysoki moment obrotowy (230 Nm) sprzyjają wyprzedzaniu w każdej sytuacji. Ciekawą opcją jest system DNA, w który został wyposażony egzemplarz testowy. Dzięki niemu auto może pracować w trzech trybach: D-Dynamic, N-Normal, A-All Weather. Każdy z nich odpowiednio dostraja silnik, skrzynię biegów, układ kierowniczy, zawieszenie, a także systemy bezpieczeństwa. Trzeba przyznać, że Dynamic potrafi dać sporo frajdy i czyni z Alfy małego sportowca. All Weather przydaje się natomiast w trudnych warunkach, kiedy to droga jest np. zaśnieżona. Najczęściej korzysta się jednak z ustawienia Normal, które optymalizuje pracę samochodu.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo - kokpit
Naturalnym środowiskiem MiTo jest oczywiście miejska dżungla. Lekko pracujący układ kierowniczy, dobra zwrotność i niewielkie gabaryty pozwalają na bezstresowe manewrowanie. Dla mniej pewnych siebie zamontowano oczywiście tylne czujniki parkowania. Zawieszenie radzi sobie z polskimi drogami lepiej niż dobrze. Dziur po zimie jest więcej niż w państwowym budżecie, ale to na Alfie nie robi dużego wrażenia. Nawet poprzeczne nierówności tłumione są bardzo cicho. Co ciekawe, duże felgi wcale nie wpływają negatywnie na komfort podróżowania.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo - przód auta
W trasie sprawdza się natomiast mocny silnik. 135 KM pozwala na autostradową jazdę bez żadnych kompleksów. Warto zaznaczyć, że w kabina jest przyzwoicie wyciszona, dzięki czemu łatwo się porozumiewać. Trzeba jednak uważać na prędkość, której w MiTo po prostu nie czuć. Na dużą pochwałę zasługuje również system audio firmowany przez Bose, który skutecznie umila podróż. Tak naprawdę nie przypominam sobie lepszego zestawu grającego w miejskim aucie.
Okiem przedsiębiorcy
MiTo w tej specyfikacji kosztuje 71 500 zł. No cóż, nie jest to niska cena jak na auto segmentu B. Warto jednak zaznaczyć, iż za tę kwotę otrzymujemy kompletne, świetnie wyposażone auto miejskie. Poza tym, indywidualność nie ma ceny. Miejska Alfa objęta jest 2-letnią gwarancją podstawową, podczas której obowiązują przeglądy, co 20 tys. kilometrów.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo - kabina
Kredyt realizowany jest przez Fiat Bank. Co istotne, istnieje minimalna wpłata własna już od 0%. Każdy opcja rozpatrywana jest indywidualnie, dlatego jest możliwość uzyskania korzystnych warunków i dostosowania oferty do własnych potrzeb.
Alfa Romeo ma w swojej ofercie także leasing operacyjny z czynszem inicjalnym już od 0%. Okres spłaty trwa od 23 do 59 miesięcy. Nie są to standardowe ramy leasingowe, ale na samochody tej marki decydują się przede wszystkim klienci indywidualni, a nie flotowi.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo - tył auta
Podsumowanie
MiTo 1.4 TB MultiAir TCT Distinctive to jeden z lepszych samochodów miejskich dostępnych na rynku. Alfę w tej specyfikacji docenią niewątpliwie wszyscy, którzy preferują indywidualizm. Atrakcyjna sylwetka spodoba się na pewno płci pięknej, ale panowie łamiący stereotypy i niepotrzebujący dużego auta też będą zadowoleni. Za bogate wyposażenie i mocny silnik trzeba jednak sporo zapłacić.
Przeczytaj także:
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive
1 2
oprac. : NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)