eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneZmiany modelowe Volvo XC60, S60, V60

Zmiany modelowe Volvo XC60, S60, V60

2013-02-28 10:50

Zmiany modelowe Volvo XC60, S60, V60

Volvo XC60 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Volvo przeprowadza najszersze zmiany modelowe w swojej historii obejmujące aż 6 modeli. Najpoważniejsze modyfikacje przejdą modele XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie aż 4000 części. Oprócz wyglądu zewnętrznego, do tych aut trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.

Przeczytaj także: Volvo XC60 Plug-In

Zmiany na zewnątrz to tylko początek

Mimo zmiany wielu elementów nadwozia, zachowano indywidualne cechy poszczególnych modeli. W gamie modeli „60” światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów, umieszczone zostały w zderzakach. Nie są zamocowane pionowo, lecz poziomo. Jednocześnie poszerzono reflektory, których kształt ma teraz przypominać oczy wilka. Poszerzono także atrapę chłodnicy. Zmieniony został kształt zderzaka przedniego i listwy. Na masce pojawiły się wyraźne przetłoczenia, a zniknęły z niej dysze spryskiwaczy, teraz ukryte między krawędzią maski, a podszybiem. W ofercie pojawiły się także dodatkowe kolory lakierów i nowe listwy ozdobne. Dodano także większe wzory felg: 19 cali dla modeli S60 i V60 oraz 20 cali dla XC60. Mimo ich większej średnicy, zachowano wystarczająco wysoki profil opon, by utrzymać komfort podróży. Rury wydechowe mogą być w pełni zintegrowane ze zderzakiem tylnym. Dookoła okien można zamówić opcjonalne chromowane obramowania.

fot. mat. prasowe

Volvo XC60

Volvo XC60 z 20 calowymi felgami


Zmiany w środku

Generacja modeli „60” zyska bardziej sportowy charakter. Jako wyposażenie opcjonalne pojawią się wygodne fotele opracowane przy udziale ekspertów z zakresu ergonomii. Gwarantują doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, a jednocześnie są bardzo wygodne nawet podczas wielogodzinnych podróży. Zmiany wewnątrz obejmują także nowe kolory tapicerki, nowe drewniane wykończenia, nowy kształt zagłówków oraz metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł. We wnętrzu uwagę zwracają zupełnie nowe zegary. Wyświetlacze TFT dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może wybrać układ i funkcje wyświetlanych wskazań. W modelach S60/V60 klienci mogą zamówić jeden z czterech rodzajów zawieszenia – Touring (komfortowe), Dynamic (dynamiczne), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept - adaptacyjne) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe). To ostatnie było dotąd dostępne tylko w wersji R-Design. Tylne fotele można składać w konfiguracji 40/20/40. Pod koniec roku, w nowych modelach pojawi się nowa, ośmiostopniowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Skrzynia ta będzie dostępna z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

fot. mat. prasowe

Nowe Volvo XC60

Nowe Volvo XC60 - wnętrze


Systemy bezpieczeństwa

Nowością jest system torque vectoring, który będzie wyposażeniem seryjnym przednionapędowych modeli S60/V60 i XC60. Dba on o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednie koła podczas pokonywania zakrętów, a tym samym niweluje skłonność auta do podsterowności. W modelu będzie można także zamówić Active High Beam Control automatycznie przełączający światła drogowe na światła mijania. System wykrywa nadjeżdżające z przeciwka pojazdy z odległości nawet 700 m, a auta jadące w tym samym kierunku z ok. 300 – 350 m. Dzięki rozpoznawaniu częstotliwości wiązki światła, system bezbłędnie odróżnia światła samochodowe od np. latarni ulicznych. Wiązka światła jest tak podzielona, by nie oślepiać innych kierowców, a jednocześnie lepiej doświetlać pobocze. Cornering Light to rozszerzenie obecnego systemu aktywnych reflektorów biksenonowych (Active Bending Light), które oświetla obszar, do którego podjeżdża kierowca, umożliwiając tym samym bezpieczne manewrowanie – na przykład przy skręcaniu w wąską drogę lub podczas przejeżdżania nocą przez wąską bramę. W systemach wykrywających pojazdy w martwym polu, kamery zostaną zastąpione radarami, bardziej odpornymi na zmienne warunki atmosferyczne.

 

1 2

następna

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Oszczędny Volkswagen XL1

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: