Mitsubishi Pajero Sport w Polsce
2013-02-22 12:12
Mitsubishi Pajero Sport © fot. mat. prasowe
W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów można już składać zamówienia na model Mitsubishi Pajero Sport – terenowy, atrakcyjnie wyglądający samochód z napędem na 4 koła.
Przeczytaj także: Range Rover 2011
Pajero Sport wyposażono w turbodoładowany silnik Diesla o mocy 178 KM i 5-biegową przekładnię manualną lub elektronicznie sterowaną, 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym. Znakomity układ napędu na 2 osie Super Select 4WD, daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości i na dowolnej nawierzchni.Limitowana seria Pajero Sport to prawdziwa gratka dla miłośników marki Mitsubishi, którzy oczekują od samochodu ponadprzeciętnych własności terenowych i funkcjonalnego, komfortowego wnętrza. Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić ten model.
Koncepcja pojazdu
Mitsubishi Pajero Sport to funkcjonalny SUV średniej wielkości, oferujący nabywcy doskonałe właściwości terenowe oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa w codziennej eksploatacji.
Model Pajero Sport został wyposażony w opracowany przez Mitsubishi system napędu wszystkich kół Super Select 4WD, który słynie z doskonałych osiągów terenowych oraz niezawodności. W konstrukcji pojazdu wykorzystano również założenia filozofii projektowania dynamicznych układów napędowych typu AWC (All-Wheel Control). Dzięki znakomitemu wyciszeniu oraz przytulnemu i praktycznemu przedziałowi pasażerskiemu, Pajero Sport oferuje nabywcy komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Pajero Sport
Nadwozie – stylistyka, konstrukcja i wymiary
Celem projektantów Mitsubishi było stworzenie samochodu, który dobrze prezentuje się na ulicach miasta a jego wygląd sugeruje, iż z łatwością poradzi sobie z nieubitymi szlakami poza miastem, zapewniając wysoki komfort jazdy i dobre osiągi. Wysoko umieszczona, przestronna kabina pasażerska, płynnie poprowadzone linie boczne i wydatne nadkola, optycznie poszerzające nadwozie, tworzą dynamiczną sylwetkę, eksponującą muskularny charakter prawdziwego SUV-a.
Konstrukcja
Pajero Sport zostało zbudowane w oparciu o nową ramę podłużnicową, której sztywna konstrukcja zapewnia dużą odporność na trudy eksploatacji. Z kolei zastosowanie w przedniej strukturze ramy elementów pochłaniających energię uderzenia oraz innych elementów zwiększających bezpieczeństwo przyczynia się do poprawy wydajności zderzeniowej. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100% i 50% wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji, co pozwala w znacznym stopniu ograniczyć wibracje przenoszone na nadwozie. Sztywniejsza rama zwiększa również niezawodność pojazdu podczas jazdy terenowej i poprawia jego właściwości jezdne oraz komfort podróżowania na asfalcie. Na uzyskanie wysokiej sztywności nadwozia oraz wysokiego poziomu ochrony wpływ miało także zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz wzmocnień w progach.
fot. mat. prasowe
Nowe Mitsubishi Pajero Sport
Wymiary pojazdu
Nowe Mitsubishi Pajero Sport jest o rozmiar większe od poprzednika: długość całkowita wynosi 4695 mm (w porównaniu z 4620 mm u poprzednika), szerokość całkowita 1815 mm (1775 mm); wysokość całkowita 1800 mm (1730 mm), natomiast rozstaw osi to 2800 mm. Większe wymiary nadwozia gwarantują bardziej przestronną i komfortową kabinę pasażerską. Większą stabilność, zarówno podczas jazdy po utwardzonej, jak i nieutwardzonej nawierzchni, zapewnia z kolei rozstaw osi powiększony w stosunku do poprzednika o 75 mm.
Przeczytaj także:
Mitsubishi ASX i L200
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
Mitsubishi Pajero Sport, Mitsubishi, nowe modele samochodów, samochody terenowe, SUV
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)