Skoda Fabia Combi 1,2 TSI
2013-02-15 08:32
Skoda Fabia Combi 1,2 TSI © Artur Balwisz
Przejmując na początku lat 90. Skodę, ludzie z Volkswagena wytłumaczyli Czechom taktownie, acz stanowczo, że to, co robią, jakby nie do końca mieści się w nowoczesnych kanonach motoryzacji. Czesi posłuchali Niemców uważnie i skorzystali z ich rad. Kiedy my uczyliśmy się po koreańsku, oni poczciwą „Felę” zmieniali w Fabię I generacji. My, jeżdżąc Lanosami, nieco złośliwie się z braci Czechów podśmiewaliśmy. Dziś to oni sprzedają swoją Fabię na całym świecie, a nam na twarzach uśmiech pozostał. Sardoniczny…
Przeczytaj także: Skoda Fabia Combi 1.2 110 KM - do jeżdżenia
KaroseriaFabia to uczciwie zrobione, solidne auto. W nadwoziu typu hatchback może być całkiem ładne. Kombi nie sięga więc szczytów wyrafinowania, ale nie oszukujmy się, nikt finezji od auta „do roboty” nie oczekuje. Po prostu ma być pakowana i dobrze spisywać się na drodze. Czy brzydka? Na pewno nie! Po lifcie sprzed dwóch już prawie lat, naprawdę zmieniła się i to bardzo. Wyrazisty, ładny grill, ciekawie przestylizowana linia świateł. Jedyne, co w mojej opinii w nowej Fabii nie wygląda lepiej, to tył auta. Mnie podoba się średnio. Jest jakby doklejony z innego auta. Ale to tylko moja opinia, a o gustach, jak wiadomo, się nie dyskutuje.
fot. Artur Balwisz
Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - przód
Wnętrze
Jedyne, co może się we wnętrzu Fabii nie podobać, to hektary szarości. Po otwarciu drzwi robi się po prostu… smutno, i tu niestety widać „finezję” budżetowego Volkswagena.
Oczywiście, to tylko „optyka”. Bo materiały, z których wnętrze wykonano są, jak na auto tej klasy, lepiej niż dobrej jakości. Bardzo dobrze wyglądają tablica wskaźników i panel środkowy. Wszystkie elementy zmontowano z najwyższą starannością. Można powiedzieć, że wszystko pasuje tak dobrze, że to aż… dziwne. Fotele i tylna kanapa są bardzo wygodne. Dzięki wszechstronnej regulacji fotela kierowcy i kolumny kierownicy miejsce pracy dla „drajwera” może być komfortowe.
fot. Artur Balwisz
Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - kokpit
Nie ma też najmniejszych problemów z zajmowaniem miejsca we wnętrzu auta. Szeroko otwierane drzwi z przodu i z tyłu bardzo ułatwiają „pakowane się” do auta. Nieco drażni wysoki próg w bagażniku. Załadunek trzeba bowiem podnieść wyżej, niż to powinno być konieczne. Ale, rozumiemy, próg zwiększa sztywność nadwozia, a więc i stabilność auta.
fot. Artur Balwisz
Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - fotele
Przeczytaj także:
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style - więcej zalet niż wad
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Skoda Fabia, Skoda Fabia Combi, Skoda Fabia Combi 1, 2 TSI, testy aut, testy samochodów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)