Polska premiera Peugeota 301
2013-02-01 00:10
Przeczytaj także: Nowy Peugeot 301
Wyposażenie tego modelu może obejmować również klimatyzację, zestaw audio MP3 z portem USB oraz możliwością podłączenia zestawu głośnomówiącego Bluetooth, systemy zdalnego otwierania pokrywy bagażnika i wspomagania parkowania tyłem.
Nasza redakcja pierwsze jazdy nowym Peugeotem odbywała w komfortowych warunkach. Pod maską testowanego w dniu premiery auta pracował silnik benzynowy 1,6 VTi o mocy 115 KM z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia nie była nowoczesnym dwusprzegłowym automatem, ale całkiem sprawnie radziła sobie z autem. Sam silnik cechuje prostota. Bo, jak wspomnieliśmy wyżej, właśnie ona i łatwość obsługi to główne cechy auta. Dość powiedzieć, że jednostka z lekkim, aluminiowym czterocylindrowym blokiem i 16 zaworami zadebiutowała w modelu 308. Silnik, który wyposażono w krzywkę wlotu z układem bezstopniowych, zmiennych faz rozrządu (VVT), bez pogorszenia osiągów może współpracować z paliwem o liczbie oktanowej… 87! Mimo tego, motor generując 115 KM mocy i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4000 obr./min., spełnia normy Euro 5.
fot. mat. prasowe
Peugeot 301 - tył auta
Peugeot 301, na co wszyscy zwracali uwagę, został przystosowany do użytkowania w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach.
Ponad 150 kilometrów testowej trasy przekonało nas, że model 301 ma na polskim rynku spore szanse. Przy cenie od 39,9 tys. złotych za wersję Access (do 58 tysięcy za diesla i 59 tysięcy za 115-konną benzynę z automatem w wersji Allure) z naprawdę ciekawym, trzycylindrowym silnikiem zasilanym etyliną, auto powinno być skazane na sukces. Szczególnie, że PSA chce sprzedać w tym roku w Polsce 2 tys. sztuk, z czego ledwie tysiąc trafi do klientów indywidualnych.
Przeczytaj także:
Nowy Peugeot 301

1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)