Polska premiera Peugeota 301
2013-02-01 00:10
Peugeot 301 - zdjęcie z boku © fot. mat. prasowe
Po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów tzw. Route 301, Peugeot 301 zajechał do polskich salonów. Zanim trafi w ręce klientów, najpierw musiał przejść przez ręce dziennikarzy...
Przeczytaj także: Nowy Peugeot 301
- Rok 2012 był dla koncernu PSA rokiem Peugeota 208. Ten powinien być rokiem modelu 301 – mówił w trakcie prasowej prezentacji Guillaume Ducrest, dyrektor generalny marki Peugeot.Nowy Peugeot 301 stanowi idealną ilustrację globalizacji PSA i gotowości do zdobywania nowych rynków. Model został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta szerokiego grona odbiorców, poszukujących atrakcyjnego i przystępnego cenowo auta o nadwoziu typu sedan.
- Peugeot 301 oferuje nowoczesną stylistykę i wyposażenie starannie dobrane do oczekiwań klientów z różnych rynków. A dlaczego sedan? No cóż, praktycznie na wszystkich rynkach poza starą Europą, auta tego typu to pojazdy wolumenowe – mówił Guillaume Bienassis, dyrektor marketingu Peugeot Polska.
fot. mat. prasowe
Peugeot 301 - zdjęcie z boku
– To nasza odpowiedź na zapotrzebowanie. Kto kupi to auto? Cel to gospodarstwo domowe z jednym autem i niezbyt wysokim dochodem. Samochód ma być do pracy, ale w weekendy musi służyć, jako auto rodzinne.
Peugeot 301, na co wszyscy zwracali uwagę, został przystosowany do użytkowania w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach (kraje o gorącym lub zimnym klimacie, kiepski stan infrastruktury drogowej). Ma bowiem stosunkowo wysoki prześwit, a w kilku miejscach, dla łatwości obsługi, nity zastąpiono połączeniami rozłącznymi, czyli śrubami. Zabezpieczeniem przed pyłem, ale i zimnem są zaś podwójne uszczelki.
fot. mat. prasowe
Peugeot 301 - wnętrze
Dzięki nadwoziu o długości 4,44 metra, nowy model oferuje obszerną kabinę pasażerską, wyprzedzając konkurencję z całego segmentu. Innymi słowy, 301 wyznacza standardy w swojej klasie, dzięki przestrzeni dla podróżnych tylnego rzędu foteli (pod względem ilości miejsca na nogi aż 121 mm) oraz rekordowo pojemnemu, 640-litrowemu bagażnikowi. Dodatkowo funkcjonalność przestrzeni bagażowej powiększa jego regularny, prostokątny kształt. Po złożeniu tylnych foteli całkowita pojemność bagażnika powiększa się do 1038 dm3
Dla Peugeot 301 przewidziano 3 różne jednostki napędowe. Znajdą się w niej 2 silniki benzynowe i jeden wysokoprężny – 1,2 VTi (53 kW/72 KM) z przekładnią manualną lub zautomatyzowaną, 1,6 VTi (85 kW/115 KM) z przekładnią manualną lub automatyczną, 1,6 HDi (68 kW/92 KM) z przekładnią manualną.
fot. mat. prasowe
Peugeot 301 - silnik
Przeczytaj także:
Nowy Peugeot 301
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)