eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG

2013-01-30 13:51

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

W czasach „kryzysu” coraz trudniej jest zadowolić klienta i przekonać go do tego, że właśnie u nas ma zostawić pieniądze. Każdy kombinuje jak może, by stworzyć i zaoferować coś, czego nie ma nikt inny. Nietrudno zauważyć coraz większą elastyczność na rynku dóbr i usług. W motoryzacji dzieje się podobnie. Jedni dokładają nowe rozwiązania, inni obcinają to, co już jest. Volvo na przykład zrezygnowało z produkowania V40 w wersji sedan i kombi (V50) i wprowadziło jeden model będący ich połączeniem – nowe V40 w wersji hatchback. Volkswagen poszedł w drugą stronę. Do dobrze znanego i zadomowionego na naszym runku Passata dołożono napęd na cztery koła, podniesiono zawieszenie i naszpikowano samochód offroadową elektroniką. Niby nic nowego, bo tego typu samochody od dawna produkuje już Audi, Volvo, czy Subaru. Alltracka wyróżnia przede wszystkim cena. I biorąc pod uwagę duże zaufanie do tego modelu, myślę, że ma ogromne szanse na odniesienie sukcesu.

Przeczytaj także: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion. SUV czy uterenowione kombi?

Przyjrzyjmy mu się bliżej…

Alltrack na pierwszy rzut oka niewiele różni się od tradycyjnego Passata. Co prawda wprawne oko znawcy tematu od razu zauważy, że nie jest to typowy Passat, a kiedy zaparkujemy oba koło siebie nawet laik pomyśli, że coś tu jest nie tak. Niby Passat, a jednak jakiś inny. Jakie są różnice? Nadwozie w Alltrack’a podwyższono o 30 mm w stosunku do klasycznego. Nie jest to wiele, choć w niektórych przypadkach 3 cm to już spora różnica. Prześwit wynosi 165 mm i w tej klasie samochodów jest raczej średnim wynikiem. Konkurenci (Audi Allroad, Skoda Super Scout, Subaru Outback, czy Volvo V70 Cross Country – lub jak kto woli XC70) szczycą się prześwitem większym o 2-4 cm. Niewielka przestrzeń dzieląca podwozie z podłożem sprawia, że Alltrack’iem raczej nie poszalejemy na bezdrożach. Myślę, że bardziej odpowiednią nazwą byłaby Allroad (jak w przypadku Audi), bo Passatem poruszać można się w zasadzie głównie po wszystkim, co zwane jest drogą – choć w niektórych krajach nie do końca nazwa oddaje stan faktyczny nawierzchni, z którą przychodzi zmierzyć się kierowcy.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG

Do nowego Passata dołożono napęd na cztery koła, podniesiono zawieszenie i naszpikowano samochód offroadową elektroniką.


Zdecydowanie nie jest to samochód, którym moglibyśmy wystartować w rajdzie Paryż-Dakar. I choć polskie drogi coraz bardziej stają się tym, co już z czystym sumieniem można nazwać drogą, to jednak nadal nie brakuje „odcinków specjalnych”. To właśnie na nich z pewnością docenicie terenowego Passata. Ale odbiegłem trochę od tematu. O właściwościach jezdnych popiszemy za chwilę. Daruję sobie opisywanie „oczywistych oczywistości” stylistycznych znanych każdemu ze standardowego Passata. Pomówmy tylko o różnicach. Poza wspomnianym wcześniej prześwitem, Alltrack wzbogacono o kilka stylistycznych smaczków. I tak mamy tutaj chromowaną nakładkę na tylny zderzak, która zgrabnie zachodzi na podwójny, symetryczny wydech, zwany przez niektórych „dwururką”. Kojarzy się to trochę z Audi Allroad, ale i tak uważam, że wygląda ładnie. Kolejnym dodatkiem są chromowane nakładki na progi oraz wszechobecne emblematy z napisem „Alltrack”. To w zasadzie tyle, jeśli chodzi o cechy zewnętrzne. Dodano jeszcze tu i ówdzie plastikowe osłony ważniejszych elementów, ale z zewnątrz raczej tego nie zobaczycie. Całość prezentuje się całkiem dobrze. Samochód sprawia wrażenie masywnego, bezpiecznego, a także dynamicznego. Podoba mi się.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG - zdjęcie nr 2

Alltrack posiada chromowane nakładki na progi oraz wszechobecne emblematy z napisem „Alltrack”. Samochód sprawia wrażenie masywnego, bezpiecznego, a także dynamicznego.


 

1 2 3

następna

oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Peugeot Expert Tepee 2,0 HDI

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: