Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition
2013-01-24 00:15
Przeczytaj także: Skoda Citigo - mały smyk
Z zewnątrzNa wstępie należy zaznaczyć, iż mała Skoda to jeden z trojaczków – jej bliźniakami są Volkswagen Up! i Seat Mii. To jednak nie oznacza problemów z odróżnieniem tych konstrukcji. Według mnie, Citigo wygląda najbardziej konserwatywnie i niepozornie zarazem.
Dzięki temu wtapia się w tłum. Rozmiary samochodu nie pozwalają na stworzenie eleganckich proporcji, aczkolwiek jego design naprawdę może się podobać. Krótka maska, prosty kształt reflektorów i grill w czeskim stylu tworzą sympatyczny przód nowego „mieszczucha”. Równie delikatne rysy zdobią tylną część nadwozia, gdzie dominującym elementem jest obły zderzak. Niewątpliwym atutem auta tych gabarytów jest pięciodrzwiowe nadwozie – warto trochę dopłacić i ułatwić wsiadanie podróżnym. Atrakcyjnym dopełnieniem klasycznej sylwetki są 15-calowe felgi aluminiowe dobrze pasujące do koloru karoserii.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition
Krótka maska, prosty kształt reflektorów i grill w czeskim stylu tworzą sympatyczny przód nowego „mieszczucha”.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition - widok z tyłu
Równie delikatne rysy zdobią tylną część nadwozia, gdzie dominującym elementem jest obły zderzak.
Wewnątrz
Odróżnienie kabin trojaczków koncernu Volkswagena jest natomiast trudnym zadaniem. Szczególnie wtedy, gdy ktoś zakryje znaczek na kierownicy. Choć na drzwiach widać gołą blachę, nie jest to żaden minus. W tym przypadku ta oszczędność materiałowa bardzo skutecznie ożywia wnętrze. Kokpit ma wyjątkowo prostą formę. Tak naprawdę nie da tutaj pogubić. Ilość przycisków oraz pokręteł na konsoli centralnej jest skromna, a poziom ergonomii należy do najwyższych w swojej klasie. Tworzywa, z jakich wykonano kokpit są twarde, lecz miłe w dotyku. Ciekawostką jest zestaw zegarów – to klasyczne, analogowe „budziki”, jednakże centralnie umieszczono wielki prędkościomierz, obok którego możemy dostrzec bardzo skromny obrotomierz wielkości wskaźnika paliwa.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition - przednie fotele
Przednie fotele zasługują na dużego plusa. Długość siedziska jest w pełni satysfakcjonująca, podobnie jak jego twardość. Oczywiście nie ma tu podparcia bocznego godnego rasowych GTI, ale nawet dalekie podróże nie powinny wywoływać bólu kręgosłupa.

oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)