Najpopularniejsze auta VAN i SUV w Polsce
2013-01-13 00:10
Przeczytaj także: Najpopularniejsze SUV-y i samochody 4x4 w Polsce
Pomimo zwiększonego popytu, za popularnego minivana trzeba było w ubiegłym roku zapłacić o 2 tys. mniej niż rok wcześniej - średnio 21,9 tys. zł. Znacznie mniej, bo jedynie 13 tys. zł trzeba było przeznaczyć na najbardziej poszukiwany samochód tego segmentu – Renault Scenic, którego w otoMoto.pl poszukiwano ponad 730 tys. razy. Niewiele mniejszą popularnością cieszyły się Opel Zafira (695 tys. wyszukań) oraz Volkswagen Touran (644 tys.). W przypadku liderów tego segmentu, zainteresowanie użytkowników serwisu było w ubiegłym roku nawet dwukrotnie większe niż w 2011 r.Co ciekawe, sprzedający używane VANy zdają się doskonale wyczuwać rynek i niemal bezbłędnie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku. Wśród najczęściej wystawianych modeli w tym segmencie dominują te najbardziej poszukiwane przez kupujących, a oferta poszczególnych modeli jest znacznie szersza niż rok wcześniej. Liczba ogłoszeń dla najpopularniejszych modeli VANów wzrosła w ubiegłym roku średnio o ponad 40 proc. Największy przyrost liczby ogłoszeń dotyczył nieco mniej popularnych modeli, takich jak Fordy C-Max (108 proc.) i S-Max (79 proc.) oraz Citroen C4 Picasso (97%). Ich też dotknął największy spadek cen, sięgający 12 proc.
Odporne na spadek cen okazują się modele najbardziej praktyczne, kojarzące się raczej z przewozem towarów niż rodziny. Okazuje się jednak, że wśród najpopularniejszych VANów oferowanych w serwisie otoMoto.pl jedynie dwa oparły się spadkom cen – za Mercedesa Vito trzeba był zapłacić średnio 25,4 tys. zł czyli o blisko 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Kosmetyczny wzrost zanotował również Citroen Berlingo, którego średnia cena wyniosła 15,7 tys. zł, co stanowi wzrost o 47 zł w stosunku do roku 2011 r.
fot. mat. prasowe
Samochody najczęściej oferowane do sprzedaży w segmencie VAN
Wśród najpopularniejszych VANów tylko dwa nie uległy spadkom cen – Mercedes Vito i Citroen Berlingo
fot. Chekanin Vladislav - Fotolia.com
SUV
Samochody z segmentu SUV stanowią alternatywę głównie dla kupujących z zasobnymi portfelami.
SUV – alternatywa dla klientów z grubszym portfelem
Wyraźne spadki cen można zauważyć również w kolejnej prężnie rosnącej kategorii – SUV. Samochody z tego segmentu stanowią jednak alternatywę głównie dla kupujących z zasobnymi portfelami. Za popularnego, używanego SUVa trzeba bowiem zapłacić średnio 59,4 tys. zł. Dokładnie połowa z dziesięciu najpopularniejszych modeli w tym segmencie należy do aut z wyższej półki – znajdziemy tu m.in. BMW X5, Audi Q7 czy Volkswagena Touarega. Najbardziej pożądanym modelem pozostaje jednak Toyota RAV-4, wyszukiwana przez użytkowników otoMoto.pl ponad pół miliona razy. Na kolejnych miejscach wśród najczęściej poszukiwanych SUVów znalazły się BMW X5 oraz Honda CR-V.
fot. mat. prasowe
Samochody najczęściej oferowane do sprzedaży w segmencie SUV
Za popularnego, używanego SUVa trzeba zapłacić średnio 59,4 tys. zł
Podobnie jak na rynku samochodów nowych, tak i na rynku wtórnym, dużą popularność zdobywa Nissan Qashqai, który w ogłoszeniach pojawiał się ponaddwukrotnie częściej niż jeszcze rok wcześniej.
![Rodzinne samochody 4x4 [© Marianne Mayer - Fotolia.com] Rodzinne samochody 4x4](https://s3.egospodarka.pl/grafika/samochody-osobowe/Rodzinne-samochody-4x4-eI3IVO.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)