Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP
2012-12-07 00:16
Przeczytaj także: Ford Fiesta Black Edition potrafi podnieść adrenalinę
Technika
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 96 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi skromne 125 Nm, jednakże w praktyce to w zupełności wystarcza. Pierwszy sprint do setki trwa 12,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Na nasze warunki – w sam raz. Dodam, że w tym egzemplarzu jednostka współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną, do której pracy nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Zmiany biegów są bardzo precyzyjne, a skoki lewarka nie pobiją rekordów Adama Małysza. Mały silnik, niskie spalanie – tak myśli większość. I w tym przypadku owa większość ma rację. Średnie spalanie z testu wyniosło dokładnie 6 litrów – to tylko 0,2 litra więcej niż podaje producent. Brawa za szczerość. Warto wspomnieć, że w mieście auto ani razu nie przekroczyło 8 litrów. To naprawdę bardzo dobry wynik. Żeby bardziej „zieloni” nie czuli się nienasyceni, wspomnę o ekologicznym aspekcie. W tej konfiguracji miejski Ford emituje 133 g/km CO2. No cóż, Prius to nie jest. I całe szczęście…
fot. mat. prasowe
Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP - konsola
Wrażenia z jazdy
Życzę każdej marce tak dobrze zestrojonego zawieszenia. Ford to potentat w dziedzinie właściwości jezdnych. Nie dziwi więc fakt, iż Fiesta prowadzi się jak po przysłowiowym sznurku. Auto błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicą dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Przy gwałtownych manewrach podwozie spisuje się znakomicie utrzymując auto na odpowiednim torze jazdy. Oczywiście, w razie konieczności, dla naszego bezpieczeństwa reaguje prawie cały alfabet systemów – ABS/EBD i ESP/TCS/EBA. Mimo sportowych aspiracji, fordowski „mieszczuch” całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, nawet tymi poprzecznymi. Rzecz jasna, te większe, drogowe „otchłanie” czuć na własnym ciele, aczkolwiek nie przypomnimy sobie nagle o tym, co jedliśmy na obiad. Zresztą, nikt nie mógł przewidzieć, że akurat w Polsce, w 2012 roku, będzie wciąż wiele dróg o „dziurawej” charakterystyce... Jazda Fiestą po mieście to czysta radość. Manewrowanie należy do zajęć przyjemnych, więc problemów z parkowaniem nie powinien mieć nawet debiutant za kółkiem. Oczywiście w naszym egzemplarzu znalazły się również czujniki parkowania z przodu jak i z tyłu. W trasie brakuje tylko szóstego biegu, który wpłynąłby pozytywnie na spalanie. Zastosowano jednak „Ford Eco Mode” – system informujący kierowcę o ekonomice jazdy.
Okiem przedsiębiorcy
Ford Fiesta z silnikiem 1,4 litra to dobra propozycja dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Pokuszę się o stwierdzenie, iż spełni się w roli i auta prywatnego, i flotowego. Potwierdzeniem tych słów jest popularność tych pojazdów na naszych drogach. Testowany egzemplarz kosztuje 59 640 zł. To dość sporo, jednakże w zamian otrzymujemy bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Jeśli jednak ta kwota jest dla kogoś zaporowa, zawsze można zdecydować się na wersję podstawową – wtedy zostawimy u dealera 49 290 zł. Fiesta objęta jest dwuletnią gwarancją podstawową. Podobny okres ochrony dotyczy powłoki lakierniczej. Ford posiada szeroką ofertę kredytowania. Osoba zainteresowana tą formą finansowania wybiera samodzielnie okres spłaty (od 12 do 60 miesięcy). Dzięki temu marka podchodzi do każdego indywidualnie. Jeśli chodzi o leasing, Ford podchodzi do sprawy równie profesjonalnie. Umowa może trwać od 24 do 60 miesięcy, natomiast opłata wstępna wynosi od 10% do 45% wartości pojazdu – wszystko zależne jest od możliwości i potrzeb klienta. To samo dotyczy rat, które mogą być równe bądź dostosowane indywidualnie.
fot. mat. prasowe
Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP - silnik
Podsumowanie:
Ford Fiesta jest już na rynku 4 lata. Mimo tego, sprzedaje się bardzo dobrze. Nie dziwi to nas ani trochę, gdyż to jeden z lepszych reprezentantów segmentu B. Wkrótce zostanie odmłodzony za pomocą liftingu, który powinien dodatkowo zwiększyć jego sporą popularność na naszym rynku.
fot. mat. prasowe
Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP - Dane techniczne
1 2
oprac. : Wojciech Krzemińsk / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)