Autostradowe sukcesy i wpadki
2012-11-14 21:37
Czy stracimy unijne pieniądze na autostrady? © Marek Kosmal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Budowa autostrady A1: II etap rozpoczęty
Dzięki nowej trasie skróci się czas przejazdu między Łodzią a Włocławkiem. Podróż nowym odcinkiem A1 umożliwia kierowcom pokonanie tego dystansu w około 40 minut, podczas gdy podróż na tym odcinku droga krajową nr 1 trwa dwukrotnie dłużej. Według planów GDDKiA, w przyszłym roku będzie można przejechać A1 z Gdańska do Łodzi. W przyszłym tygodniu mają zostać otwarte oferty przetargowe na dokończenie prac między Kowalem a Toruniem, tak by prace budowlane mogły ruszyć już od przyszłej wiosny.fot. Marek Kosmal - Fotolia.com
Czy stracimy unijne pieniądze na autostrady?
Autostrada wyposażona jest w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Pas rozdzielający jezdnie, o szerokości 11 metrów umożliwia w razie znaczącego wzrostu ruchu na autostradzie dobudowanie trzeciego, wewnętrznego pasa ruchu.
Oddany właśnie fragment A1 to najdłuższy odcinek autostrady finansowany ze środków UE, oddany przez GDDKiA. Wartość prac budowlanych dla całego odcinka to ponad 2,4 miliarda złotych, współfinansowana była ona ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)