Fiat Panda 1.3 Multijet Easy vs Volkswagen Up! 1.0 High Up!
2012-10-22 10:44
Fiat Panda Easy i Volkswagen Up © fot. mat. prasowe
Sposobów na miejski samochód jest bardzo dużo. Na rynku mamy do czynienia z wieloma autami segmentu A, które stają się coraz rozsądniejszym rozwiązaniem. Jest kilka powodów takiego stanu rzeczy. Przede wszystkim są tanie. Charakteryzują się dobrą zwrotnością, co ułatwia parkowanie w zatłoczonych miastach. Ważnym aspektem jest również możliwość wyposażenia ich w wiele przydatnych opcji, które nie tak dawno zarezerwowane były dla znacznie droższych konstrukcji. Na dodatek przestały przypominać samochody projektowane nożyczkami. Ba, stały się nawet modne, ładne i stylowe! Potwierdzeniem tych argumentów są nasi dzisiejsi bohaterowie – Volkswagen high Up! napędzany litrową jednostką benzynową i jego włoski rywal, czyli Fiat Panda Easy z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra. Który samochód lepiej spełnia swoją rolę? Zapraszamy na test!
Przeczytaj także: Volkswagen Passat 1.5 TSI mHEV DSG Elegance
Z zewnątrzJak już wspomniałem, miejskie samochody przestały wzbudzać litość wśród przechodniów. Teraz zwracają na siebie uwagę i robią bardzo dobre wrażenie. Volkswagen Up! to zupełna nowość w tej klasie. Do tej pory niemiecka marka nie zdobyła tego terytorium. Ani Lupo, ani Fox nie były na tyle udanymi konstrukcjami, by poszerzyć zasięg producenta. Nowy model ma jednak na to spore szanse. Choć to auto ma braci bliźniaków (Skodę Citigo i Seata Mii), jego dizajn generuje wiele indywidualnych cech. Testowany egzemplarz to wersja trzydrzwiowa, ale za niewielką dopłatą można dokupić dodatkową parę drzwi. Dodam, że warto – to znacznie ułatwia zajmowanie miejsc na tylnej kanapie. Przednia część nadwozia charakteryzuje się łagodnymi liniami, w które wkomponowano reflektory o delikatnych rysach i zderzak z dużą plastikową listwą w kolorze nadwozia. Z tyłu rzucają się w oczy lampy o ciekawym kształcie i pokrywa bagażnika, która z zewnątrz pokryta jest w całości przyciemnionym szkłem. Efektowną sylwetkę dopełniają dobrze wyglądające felgi aluminiowe.
fot. mat. prasowe
Fiat Panda Easy i Volkswagen Up
Panda to klasyka gatunku. Gdzie się nie obejrzę, tam jest. Te słowa dotyczą oczywiście poprzedniej generacji. Nowa ma szanse powtórzyć sukces poprzedniczki. Na pewno może w tym pomóc ciekawszy dizajn. Ogólna forma karoserii pozostała bez zmian, aczkolwiek wszystko zostało zaokrąglone. W efekcie mamy nowego, przyjemnego dla oka „mieszczucha”. Przód auta prezentuje się uroczo dzięki uśmiechowi od lewego do prawego reflektora i ciekawym przetłoczeniom na masce. Tylna klapa pozostała w pozycji pionowej, ale lampy skrócono i nadano im nowy, ciekawszy kształt. Dopełnieniem tej części nadwozia jest czarna listwa biegnąca przez cały zderzak. Jak to bywa w dzisiejszych czasach, wszystko rośnie. Panda nie jest wyjątkiem. W stosunku do poprzedniczki, nowa generacja jest dłuższa o 11 cm i szersza o 5 cm. Wysokość pozostała bez zmian.
fot. mat. prasowe
Fiat Panda Easy i Volkswagen Up - tył aut
Przeczytaj także:
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Więcej na ten temat:
Fiat Panda, Volkswagen, testy aut, samochody, Fiat Panda 1.3 Multijet Easy, Volkswagen Up!, Volkswagen Up! 1.0
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)