Volvo XC70 D5 AWD Summum
2012-10-05 10:58
Przeczytaj także: Volvo XC70 D4 Drive-E FWD Summum Inscription
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Testowany egzemplarz został wyposażony w aktywne zawieszenie FOUR-C, które może pracować w trzech trybach: Comfort, Sport, Advenced. Oczywiście wybrałem ten pierwszy. W takim ustawieniu auto bardzo dobrze pokonywało wszelakie nierówności zachowując przy tym kompletną ciszę. To jednak nie koniec ciekawych rozwiązań. Volvo to od lat potentat w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego, jak i biernego. Nie dziwi więc fakt, że na pokładzie XC70 znalazły się takie systemy jak: BLIS (monitorujący martwe pole), LDW (ostrzegający o niekontrolowanym zjeżdżaniu z pasa ruchu),Collision Mitigation Support (ostrzegający o zbyt małej odległości od poprzedzającego pojazdu) oraz aktywny tempomat ACC zachowujący odpowiednią odległość od auta jadącego przed nami. Dodam, że w polskich realiach te systemy mają „pełne ręce roboty”. Właściwie, co chwilę auto nas przed czymś ostrzega. Jeśli nie chcemy korzystać z jakiegoś powodu z konkretnych systemów, można oczywiście wszystko wyłączyć za pomocą przycisków na konsoli centralnej.
fot. mat. prasowe
Volvo XC70 - kokpit
Volvo XC70 to kawał samochodu. Istotny jest więc silnik. W testowanym egzemplarzu znalazł się 5-cylindrowy diesel o pojemności 2,4 litra i mocy 215 koni mechanicznych. Osiągi tego wielkiego Cross Country są w zupełności wystarczające. Sprint do setki trwający 8,8 sekundy pozwala na dynamiczny start, a wysoki moment obrotowy umożliwia wyprzedzanie w każdej sytuacji. Motor ten współpracuje z automatyczną przekładnią Geartronic, do której działania nie mam żadnych zastrzeżeń – zmienia przełożenia bardzo płynnie i szybko redukuje bieg przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. Ten zestaw pozwala na osiągnięcie 9 litrów w cyklu miejskim. W trasie bez problemu można zejść do 7 litrów. Ja jeździłem przede wszystkim po mieście, tak więc wynik 7,8 litra trzeba uznać za całkiem niezły. Bardziej dynamiczni kierowcy muszą liczyć się ze spalaniem około litr większym. Auto zachęca jednak do spokojnej, majestatycznej jazdy. Zwiększony prześwit i napęd 4x4 pozwala na zjechanie z drogi asfaltowej, aczkolwiek nie można tym autem bawić się w „off-road”. Pamiętajmy, że to wciąż auto klasy wyższej, którego gabaryty (głównie przedni i tylny zwis) skutecznie umożliwiają jazdę stromymi, górskimi ścieżkami. Wszystkie te cechy mają jednak jeden cel – poprawę bezpieczeństwa w możliwie różnych warunkach.
Okiem przedsiębiorcy
Testowane Volvo to praktyczne, świetnie wykonane i bardzo bezpieczne auto, którym na dodatek można zjechać z asfaltu. Udany silnik, drogie materiały i mnogość systemów bezpieczeństwa sprawiają, że cena prezentowanego egzemplarza to prawie 290 tysięcy złotych. Gwarancja podstawowa obejmuje 24 miesiące bez limitu kilometrów. Takie same warunki dotyczą powłoki lakierniczej. Okres ochrony na perforację nadwozia to 12 lat. Dla osób zainteresowanych kredytem, Volvo proponuje okres od 12 do 84 miesięcy. Oferta dotyczy także samochodów używanych, jednakże razem z okresem kredytowania ich wiek nie może przekroczyć 7 lat. W kwestii ratalnej, szwedzka marka podchodzi do każdego klienta indywidualnie. Ważne jest jednak to, iż można skredytować całą wartość nabywanego auta. Dla przedsiębiorców przygotowano dwie oferty leasingowe: finansową i operacyjną. Czas trwania tych operacji wynosi od 24 do 60 miesięcy (lub od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego). To jednak nie koniec możliwości. Dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej, Volvo oferuje leasing konsumencki – okres finansowania trwa od 6 do 72 miesięcy. Oczywiście możliwy jest także Car Fleet Management, czyli wynajem długoterminowy.
fot. mat. prasowe
Volvo XC70 - silnik
Podsumowanie:
Nie jest tajemnicą, że na to auto zdecydują się tylko wybrańcy naszej planety. Jednak z racjonalnego punktu widzenia, ten model wcale nie jest taki drogi. Wystarczy spojrzeć na cenniki konkurencyjnych aut z Niemiec, by XC70 D5 AWD Summum uznać za samochód prezentujący świetną relację ceny do jakości.
fot. mat. prasowe
Volvo XC70 - dane techniczne
Przeczytaj także:
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Więcej na ten temat:
Volvo XC70, Volvo XC70 D5 AWD Summum, Volvo, testy samochodów, testy aut, samochody
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)