eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Audi S3

2012-09-28 10:01

Audi S3

Audi S3 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Audi S3 trzeciej generacji po raz kolejny podnosi poprzeczkę w swojej klasie. Lekki samochód klasy kompaktowej premium, który na początku 2013 roku pojawi się na rynku, łączy w sobie dynamiczne osiągi i wysoką efektywność, stanowiąc doskonałą kombinację wszystkich, najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych marki Audi.

Przeczytaj także: Nowe Audi S3 Sportback

fot. mat. prasowe

Audi S3

Audi S3 z silnikiem 2.0 TFSI


Silnik 2.0 TFSI, w jaki wyposażono Audi S3 zorientowany jest na długi skok tłoków i praktycznie został stworzony na nowo. Z jego poprzednikiem, który w latach 2005 – 2009 pięciokrotnie z rzędu został wybrany „silnikiem roku“, łączy go teraz jedynie pojemność skokowa 1984 cm3 (objętość cylindra x suw tłoków 82,5 x 92,8 mm). W zakresie pomiędzy 1800 i 5500 obr./min osiąga na wale korbowym stały moment obrotowy o wartości 380 Nm. Przy 5500 obr./min generuje moc znamionową 221 kW (300 KM), a maksymalny moment obrotowy uzyskuje przy 6800 obr./min.

fot. mat. prasowe

Nowe Audi S3

Audi S3 czterocylindrowy silnik posiada dwa wałki wyrównoważające, które rotują z podwójoną liczbą obrotów


Przyspieszenie do 100 km/h w połączeniu z automatyczną przekładnią S-tronic trwa 5,1 s, a w zestawieniu z manualną skrzynią biegów – 5,4 s. Osiągnięcie prędkości maksymalnej, którą ograniczono do 250 km/h, nie stanowi żadnego problemu. Audi S3 z automatyczną przekładnią S tronic na 100 km zużywa średnio 6,9 l paliwa (ze skrzynią manualną: 7,0 l) – co daje wartość 159 (162) g CO2 i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa (w wersji ze skrzynią manualną) o 1,5 l w stosunku do modelu poprzedniego.

fot. mat. prasowe

Nowy model Audi S3

Przyspieszenie do 100 km/h w połączeniu z automatyczną przekładnią S tronic trwa 5,1 s


Mocny, czterocylindrowy silnik posiada dwa wałki wyrównoważające, które rotują z podwójoną liczbą obrotów. Efektem tego jest wysoka kultura pracy mechanicznej silnika. Brzmienie jednostki napędowej jest pełne sportowych emocji, elektromechaniczny oscylator dźwiękowy przy przedniej ścianie sprawia, że wewnątrz pojazdu słyszalne są odgłosy jego pracy. Ponadto w układzie wydechowym znajduje się klapa różnicująca wydawane przez niego dźwięki. Otwiera się ona przy określonej liczbie obrotów i zapewnia Audi S3 sportowe, głębokie brzmienie.
Przeczytaj także: Nowe Audi Q7 Nowe Audi Q7

 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Więcej na ten temat: nowe modele samochodów, samochody, Audi, Audi S3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: