Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2
2012-09-14 12:36
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia
Ciekawym elementem karoserii jest płaski dach, który przypomina Mini, to najczęściej wybierany samochód miejski w Polsce
Z zewnątrz
Na Skodzie jak i Suzuki czuć upływ lat. Mimo to, obie konstrukcje wciąż wzbudzają zainteresowanie klientów. „Czeszka” jest bardzo konserwatywna, czym zdradza pokrewieństwo z Volkswagenem. Krótka maska, reflektory o prostym kształcie oraz zderzak z dużymi światłami przeciwmgłowymi to zestaw wtapiający się w tłum. Z tyłu Fabia jest równie naturalna, dzięki czemu w całości wygląda bardzo spójnie. Ciekawym elementem karoserii jest płaski dach, który przypomina Mini. Należy także dodać, iż Fabia to najczęściej wybierany samochód miejski w Polsce. Najwidoczniej większość z nas nie lubi przerysowanych aut.
fot. mat. prasowe
Suzuki Swift
Suzuki Swift posiada dynamicznie wyglądające reflektory oraz atrapę chłodnicy o charakterystycznych proporcjach
Swift to inna szkoła dizajnu. Przód samochodu emanuje zadziornością, która objawia się w dynamiczne wyglądających reflektorach i atrapie chłodnicy o charakterystycznych proporcjach. Tył samochodu jest bardziej obły, co sprawia, że Suzuki wydaje się większe niż jest w rzeczywistości. Nadwozie prezentuje się bardziej sportowo i robi dobre wrażenie. Który z testowanych przedstawicieli segmentu B wygląda lepiej? Zapytałem o to kilka osób i zdania okazały się podzielone – wszystko jest kwestią gustu.
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia - kokpit
Kokpit Skody to kwintesencja spokoju i ergonomii. Konsola środkowa jest prosta w obsłudze, a zegary to wzór czytelności
Kabiny obu aut różnią się wyraźnie. Kokpit Skody to kwintesencja spokoju i ergonomii. Konsola środkowa jest prosta w obsłudze, a zegary to wzór czytelności. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są również przyzwoite. Fotele mają duży zakres regulacji, co pozwoli na dobranie odpowiedniej pozycji. Brakuje jednak podparcia bocznego. Twardość siedzisk jest natomiast w sam raz – nikt nie powinien narzekać po kilku godzinach za kółkiem. A jeśli już o kółku mowa, warto zaznaczyć, iż kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach za sprawą wieńca o idealnej grubości. W drugim rzędzie miejsca jest sporo jak na samochód tej klasy. Przydałoby się jednak większe pochylenie oparcia. Na pozytywną ocenę zasługuje bagażnik, którego pojemność wynosi 315 litrów. To świetny rezultat, biorąc pod uwagę gabaryty Fabii.
Swift przeszedł niedawno facelifting. Najbardziej zyskał na nim kokpit. Teraz prezentuje się bardzo elegancko i konserwatywnie. Konsola środkowa jest również wygodna w użytkowaniu, a przyciski z których została złożona mają odpowiednią wielkość. Duży plus należy się także za wyświetlacze, dzięki którym odczytanie wszystkich danych nie sprawia żadnych kłopotów nawet w słoneczne dni.
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia - wnętrze
Fotele w Skodzie mają duży zakres regulacji, co pozwoli na dobranie odpowiedniej pozycji
Technika
Pod maską Fabii pracuje benzynowy motor 1,2 TSI o mocy 85 KM współpracujący z 5-biegową skrzynią manualną. Taki zestaw jest dobrym kompromisem między osiągami, a spalaniem. Sprint do setki trwający 11,7 sekundy należy uznać za niezły, podobnie jak prędkość maksymalną wynoszącą prawie 180 km/h. Mimo niewielkiej mocy, silnik jest całkiem elastyczny, dlatego sięganie do lewarka zmiany biegów należy do rzadkości. Jeśli już o nim wspomniałem, dodam, że pracuje on bardzo płynnie i precyzyjnie – jak na Skodę przystało. Średnie spalanie z testu wyniosło 6 litrów. To niewiele więcej od danych producenta, co zadowoli kieszenie nabywców. W autach miejskich coraz bardziej liczy się ekologia, dlatego należy wspominać o emisji CO2. W tym przypadku wynosi ona 121 g/km. To naprawdę skromna wartość.

oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)