Mazda 3
2012-09-06 13:40
Mazda 3 © fot. mat. prasowe
Samochody kompaktowe należą do najpopularniejszych w Europie. Nie dziwi więc fakt, że każdy producent ma w swojej gamie model reprezentujący tę klasę. Nie inaczej jest w przypadku japońskich marek. Jeżeli ktoś ma zamiar kupić auto segmentu C pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni zastanawia się przede wszystkim nad wyjątkowo konserwatywnym Aurisem i futurystycznym Civicem. A gdyby tak znaleźć między nimi kompromis? Wtedy pojawia się kolejny gracz - Mazda 3. Zapraszamy na test tego modelu po liftingu z 2-litrowym silnikiem benzynowym.
Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny
fot. mat. prasowe
Moim zdaniem „Trójka” nie potrzebowała liftingu. Specjaliści Mazdy uważali jednak inaczej. Na szczęście zmiany, jakie zastosowali są niewielkie. Z przodu zmienił się nieco kształt zderzaka, który nadal ma szeroki uśmiech. Współgra on z ostrymi liniami reflektorów, które nadają Maździe drapieżności. Tylna część nadwozia także emanuje dynamiką. Lekko wystające lampy, obły zderzak i delikatny spojler dachowy podkreślają charakter japońskiego auta. Udaną całość dopełnia ciekawy wzór felg, które połączono z oponami o dość niskim profilu. Według mnie auto wygląda bardzo dobrze, dużo lepiej niż krajowi konkurenci.
fot. mat. prasowe
Mazda 3 - widok z przodu
Projekt wnętrza jest konserwatywny. Jakość materiałów użyta do wykonania kokpitu została poprawiona, aczkolwiek srebrna listwa to za mało aby go ożywić. Konsola centralna jest czytelna, a duże przyciski ułatwiają jej obsługę. Sportowym akcentem są zegary osadzone w głębokich, oddzielnych tubach, których podświetlenie nie męczy wzroku nocą. Nad konsolą znalazło się miejsce na dwa wyświetlacze, które umieszczono obok siebie. Mogłoby się to wydawać mało ergonomiczne, aczkolwiek w praktyce wcale nie przeszkadza.
fot. mat. prasowe
Mazda 3 - wnętrze
Oczywiście, gdy z przodu nie usiądzie koszykarz. Kompakt to częsty wybór rodzin, dlatego istotny jest również bagażnik. „Trójka” może pochwalić się 340 litrami pojemności. Nie jest to rekord, ale na wakacyjny wyjazd 2+2 powinno wystarczyć. Jeśli jednak ktoś musi przewieźć nieco więcej, zawsze może złożyć tylne oparcia. Wtedy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1360 litrów.
fot. mat. prasowe
Maxzda 3 - kokpit
Przeczytaj także:
Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 GT, czyli wysoka jakość i oszczędność
oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)