eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autMazda 3

Mazda 3

2012-09-06 13:40

Mazda 3

Mazda 3 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (24)

Samochody kompaktowe należą do najpopularniejszych w Europie. Nie dziwi więc fakt, że każdy producent ma w swojej gamie model reprezentujący tę klasę. Nie inaczej jest w przypadku japońskich marek. Jeżeli ktoś ma zamiar kupić auto segmentu C pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni zastanawia się przede wszystkim nad wyjątkowo konserwatywnym Aurisem i futurystycznym Civicem. A gdyby tak znaleźć między nimi kompromis? Wtedy pojawia się kolejny gracz - Mazda 3. Zapraszamy na test tego modelu po liftingu z 2-litrowym silnikiem benzynowym.

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny

fot. mat. prasowe

Mazda 3

Zmiany w Mazdzie 3 są niewielkie, z przodu zmienił się kształt zderzaka, całość dopełnia ciekawy wzór felg, które połączono z oponami o dość niskim profilu.

Delikatne zmiany

Moim zdaniem „Trójka” nie potrzebowała liftingu. Specjaliści Mazdy uważali jednak inaczej. Na szczęście zmiany, jakie zastosowali są niewielkie. Z przodu zmienił się nieco kształt zderzaka, który nadal ma szeroki uśmiech. Współgra on z ostrymi liniami reflektorów, które nadają Maździe drapieżności. Tylna część nadwozia także emanuje dynamiką. Lekko wystające lampy, obły zderzak i delikatny spojler dachowy podkreślają charakter japońskiego auta. Udaną całość dopełnia ciekawy wzór felg, które połączono z oponami o dość niskim profilu. Według mnie auto wygląda bardzo dobrze, dużo lepiej niż krajowi konkurenci.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 - widok z przodu

Lekko wystające lampy, obły zderzak i delikatny spojler dachowy podkreślają charakter japońskiego auta

Wewnątrz

Projekt wnętrza jest konserwatywny. Jakość materiałów użyta do wykonania kokpitu została poprawiona, aczkolwiek srebrna listwa to za mało aby go ożywić. Konsola centralna jest czytelna, a duże przyciski ułatwiają jej obsługę. Sportowym akcentem są zegary osadzone w głębokich, oddzielnych tubach, których podświetlenie nie męczy wzroku nocą. Nad konsolą znalazło się miejsce na dwa wyświetlacze, które umieszczono obok siebie. Mogłoby się to wydawać mało ergonomiczne, aczkolwiek w praktyce wcale nie przeszkadza.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 - wnętrze

Mazda 3 wyposażona została w skórzaną, jasną tapicerkę, która nadaje świeżość wnętrzu.

Testowany egzemplarz został wyposażony w skórzaną, jasną tapicerkę, która nadaje świeżość wnętrzu. Przednie fotele są bardzo wygodne i dobrze podtrzymują ciało. Ilość miejsca jest wystarczająca, nawet dla osób przekraczających 190 cm wzrostu. Kolejnym ukłonem w stronę dynamicznych kierowców jest dość niska pozycja za kierownicą, pozwalająca lepiej wyczuć zachowanie auta. Na tylnej kanapie siedzi się najwygodniej dwójce. Miejsca jest tu nieco mniej niż z przodu, jednakże dość wysoko poprowadzona linia dachu pozwala podróżować w dobrych warunkach wyższym osobnikom.

Oczywiście, gdy z przodu nie usiądzie koszykarz. Kompakt to częsty wybór rodzin, dlatego istotny jest również bagażnik. „Trójka” może pochwalić się 340 litrami pojemności. Nie jest to rekord, ale na wakacyjny wyjazd 2+2 powinno wystarczyć. Jeśli jednak ktoś musi przewieźć nieco więcej, zawsze może złożyć tylne oparcia. Wtedy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1360 litrów.

fot. mat. prasowe

Maxzda 3 - kokpit

Konsola centralna jest czytelna, a duże przyciski ułatwiają jej obsługę

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: