Honda Civic 4D 2012
2012-07-25 11:31
Przeczytaj także: Honda Civic 2012
fot. mat. prasowe
Honda Civic 4D 2012
Honda Civic 4D 2012 z silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM
Sedan – klasyczny, ale nie nudny
Sylwetka samochodu stanowi kompromis między atletycznym nadwoziem hatchbacka i stonowaną linią sedana. Ostre linie przedniej części nadwozia równoważy miękko zarysowany tył, przypominający niektóre modele samochodów amerykańskich. Nie powinno to nikogo dziwić – sedan eksportowany jest również za Ocean. Projektanci nie zapomnieli o kwestiach praktycznych – wąskie słupki A pozwalają zachować dobrą widoczność, a szeroko otwierające się drzwi ułatwiają wsiadanie. Z kolei opływowe lusterka i płaskie podwozie pozytywnie wpływają na aerodynamiczne własności Civica 4D. Bagażnik ma 440 litrów pojemności, a tylna kanapa dzieli się w stosunku 60:40. Oparcia tylnej kanapy składa się za pomocą uchwytów w bagażniku – proste i ułatwiające życie rozwiązanie. Niestety nawet przy maksymalnym uchyleniu klapy, otwór bagażnika pozostaje dość wąski – włożenie większych gabarytowo rzeczy może być trudne lub wręcz niemożliwie.
fot. mat. prasowe
Nowa Honda Civic 4D 2012
Nowa Honda Civic 4D 2012 wyposażony w system kontroli stabilności toru jazdy (VSA)
Kierowca może wybrać praktycznie dowolne ustawienie regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumny kierownicy. Deska rozdzielcza to innowacyjny pomysł Hondy, który pojawił się wraz z ósmą generacją modelu – poszczególne części kokpitu podzielono na strefy. Współczesne samochody mają kierowcom coraz więcej „do powiedzenia” - rozwiązanie Hondy pomaga segregować te informacje. Jednak osoby, które pierwszy raz wsiądą do Civica będą potrzebowały chwili, aby się przyzwyczaić do rozproszonego układu wskaźników. 5-calowy wyświetlacz i-MID zachowuje czytelność nawet przy silny nasłonecznieniu – po wrzuceniu wstecznego biegu, pokazuje również obraz z kamery cofania. Wertowanie instrukcji nie będzie potrzebne. Obsługa radia, klimatyzacji, czy też odtwarzacza audio nie nastręcza większych trudności.
Eko – nie bądź zielony... w sprawach ekologii
Pod maską sedana znajduje się jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM. Jeżeli jednak należycie do kierowców, którzy lubią być „wciskani w fotel” to za każdym razem będziecie musieli docisnąć gaz do podłogi. Silnik pokazuje co potrafi dopiero w górnym rejestrze obrotów. Wtedy spalanie średnie na poziomie 6,7 l pozostanie jedynie marzeniem. Za to „zieloni” kierowcy z radością powitają opcję ECON, aktywującą system Eco Assist. Pomaga on kierowcy w zachowaniu stylu jazdy, który prowadzi do niższego spalania. Wówczas wybrane mechanizmy i elementy wyposażenia przyjmują ekonomiczne nastawy – tak dzieje się z układem klimatyzacji, przepustnicą, czy też automatyczną skrzynią biegów – jeśli samochód jest w nią wyposażony.
fot. mat. prasowe
Najnowsza Honda Civic 4D 2012
Najnowsza Honda Civic 4D 2012 - wnętrze
Sedan dla...
Civic 4D to mieszanka różnych cech – relatywnie twarde zawieszenie zachęca do dynamicznej jazdy, z kolei mocno wspomagany układ kierowniczy i charakterystyka silnika, podpowiadają coś zupełnie innego. Również fotele nie zachęcają do szybkiego pokonywania zakrętów są dość twarde i słabo trzymają na boki. Jednak stonowani kierowcy bez problemu odnajdą w sedanie kompana podróży. Silnik jest wystarczająco dynamiczny, by bez problemu wyprzedzać na trasie, o mieście nie wspominając. Bogate wyposażenie nawet najniższej wersji i relatywnie duży bagażnik to również cechy „in plus”. System kontroli stabilności toru jazdy (VSA) współpracuje z systemami ESP i ABS – automatycznie wykrywa utratę przyczepności i wyhamowuje wybrane koła, by zachować zadany kierunek jazdy. Do tego japoński producent dokłada komplet poduszek i mocowania Isofix.
![Honda HR-V i Jazz - nowe modele już w sprzedaży Honda HR-V i Jazz - nowe modele już w sprzedaży](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Honda-HR-V/Honda-HR-V-i-Jazz-nowe-modele-juz-w-sprzedazy-164133-150x100crop.jpg)
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)