Nowa Toyota GT86
2012-05-25 10:36
Przeczytaj także: Toyota Yaris, Auris, RAV4 w wersji Sprint
Dodatkową korzyścią z zastosowania silnika w układzie boxer jest – oprócz nisko położonego środka ciężkości pojazdu – jego zwarta konstrukcja, umożliwiająca wysunięcie skrzyni biegów w przód, co zapewnia kierowcy wygodę operowania pedałami.
Po złożeniu oparcia tylnej kanapy uzyskuje się przestrzeń bagażową, mieszczącą cztery standardowe opony i dodatkowe wyposażenie rajdowe.
Silnik: 100 KM z litra pojemności bez sprężarki
Jednostką napędową GT86 jest opracowany przez Subaru, czterocylindrowy, wolnossący, wysokoobrotowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1999 cm3, wyposażony w nową generację systemu Toyota D-4S. Dzięki oddzielnym wtryskiwaczom, w zależności od warunków pracy silnika paliwo może być wtryskiwane bezpośrednio do cylindra oraz do kanału dolotowego lub tylko bezpośrednio do cylindra, co zapewnia zawsze optymalny skład mieszanki i przekłada się na szybkość reakcji na dodanie gazu oraz większą moc i większy moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Rozwiązanie to obniża także zużycie paliwa i ogranicza emisję niepożądanych substancji.
Silnik może osiągać prędkość obrotową do 7400 obr./min., po czym kontrolka na tablicy przyrządów informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu; ogranicznik obrotów działa bardzo delikatnie, bez gwałtownego odcięcia.
Czterocylindrowemu boxerowi towarzyszy sześciobiegowa przekładnia manualna lub opcjonalnie sześciobiegowa skrzynia automatyczna. Wyposażona w trójstożkowe synchronizatory przekładnia manualna wyróżnia się wyjątkową łatwością zmiany biegów przy krótkim skoku lewarka, zaś skrzynia automatyczna jest najszybciej działającą tego typu przekładnią na świecie z czasem przełączania biegów 0,2 sekundy. Przekładnia automatyczna może pracować w trybach ręcznym (M), sportowym (S) i automatycznym (D), który jednak dopuszcza ingerencję kierowcy za pomocą manetek przy kierownicy.
fot. mat. prasowe
Najnowsza Toyota GT86
Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu.
GT86 dysponuje mocą 200KM i momentem obrotowym 204 Nm, dzięki czemu przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,6 sek., a prędkość maksymalna 226 km/h (dane dla wersji z manualną skrzynią biegów). Średnie zużycie paliwa to 7,1l/100 km.
Doskonałe wyważenie, neutralne prowadzenie
Konstruktorzy GT86 poświęcili dużo wysiłku na ograniczenie masy pojazdu. Podczas gdy samochody tej klasy z dwulitrowym silnikiem ważą średnio ok. 1300 kg, GT86 waży jedynie 1240 kg. Niskiej masie towarzyszy duża sztywność nadwozia, uzyskana dzięki starannemu projektowaniu i wykorzystaniu stali o podwyższonej wytrzymałości. Pokrywę silnika wykonano z aluminium.
Zastosowanie silnika typu boxer i napędu na tylną oś pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości do zaledwie 460 mm nad asfaltem i uzyskać idealny rozkład mas 53:47. Nieco większe obciążenie przodu zdecydowanie poprawia zachowanie samochodu przy dynamicznej jeździe torowej i zapewnia większe wyczucie układu kierowniczego. Układ kierowniczy o sportowym przełożeniu 13:1 zaopatrzono w elektryczne wspomaganie.
GT86 wyposażony jest standardowo w ABS, elektroniczny korektor siły hamowania EBD, wyłączany system kontroli trakcji (TRC) i trójstopniowy system wspomagania stabilności VSC (również w pełni wyłączalny).
Ceny i wyposażenie
Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia, Sol i Prestige. Już wersja Sol zawiera kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i multimediów. Standardowymi elementami wersji Sol jest m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, czy system multimedialny Toyota Touch.
W wersji Prestige Toyota GT86 jest wyposażona dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą, oraz podgrzewane fotele przednie.
Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7 000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny Aero, w cenie 8 000 zł.
Przeczytaj także:
Toyota PROACE VAN 2016 gotowa na debiut
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)