BMW 640d xDrive
2012-03-08 00:05
BMW 640d xDrive © fot. mat. prasowe
BMW uzupełni wiosną 2012 roku gamę modeli BMW serii 6 Coupe i Cabrio o kolejny wariant - BMW 640d xDrive w wersji Coupe i Cabrio.
Przeczytaj także: Nowe BMW X6
fot. mat. prasowe
BMW 640d xDrive
Inteligentna technologia napędu na cztery koła – debiutująca w BMW serii 6 – łączy siły z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w technologię BMW TwinPower Turbo, zapewniając zupełnie nowe doznania za kierownicą.
Nowe BMW 640d xDrive Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. Silnik Diesla o mocy 230 kW/313 KM wykorzystuje technologię BMW TwinPower Turbo oferując ponadprzeciętną wydajność paliwową i ekologiczną, będącą również zasługą zastosowania standardowej, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Średnie zużycie paliwa w BMW 640d xDrive Coupe wynosi 5,7 – 5,8 litra na 100 kilometrów (w cyklu pomiarowym UE, w zależności od rozmiaru opon), a emisja CO2 zawiera się w przedziale 149 – 153 gramy na kilometr.
fot. mat. prasowe
Nowe BMW 640d xDrive
W przeciwieństwie do tradycyjnego systemu napędu na cztery koła, sterowana elektronicznie technologia BMW xDrive nie tylko optymalizuje trakcję na drogach o słabej przyczepności, ale również zwiększa dynamikę jazdy w zakrętach. Szybki i precyzyjny rozdział momentu napędowego w każdej sytuacji to zasługa napędu xDrive oraz układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC), które połączono ze sobą poprzez system zwany Integrated Chassis Management (ICM). Napęd przekazywany jest do odpowiednich kół w taki sposób, aby zapewnić przyjemność z jazdy w stylu typowym dla BMW – nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach.
fot. mat. prasowe
Najnowsze BMW 640d xDrive
System xDrive został specjalnie zestrojony z uwzględnieniem charakterystyki i właściwości jezdnych BMW serii 6. Zasada jego działania łączy w tym przypadku tradycyjne wrażenia z podróżowania tylnonapędowym BMW z harmonijną trakcją samochodu z napędem na cztery koła. Tak, jak w przypadku każdego BMW xDrive, w normalnych sytuacjach drogowych, moment napędowy rozdzielany jest na przednią i tylną oś w stosunku 40:60, przy czym odpowiednie czujniki nieustannie monitorują poślizg kół. Dzięki temu system jest w stanie zmienić stosunek rozdziału mocy w ułamku sekundy.
fot. mat. prasowe
BMW 640d xDrive z napędem na cztery koła
Przeczytaj także:
Motor Show Poznań 2015 cz.2
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)