Audi RS 4 Avant
2012-02-23 00:11
Audi RS 4 Avant © fot. mat. prasowe
Audi RS 4 Avant trzeciej generacji, łączy w sobie świetne osiągi z codzienną funkcjonalnością. Silnik V8 o pojemności 4,2 litra generuje potężną moc 450 KM a siedmiobiegowa skrzynia S tronic oraz stały napęd na cztery koła quattro przenoszą tę moc na drogę.
Przeczytaj także: Audi RS 7 Sportback
Audi RS 4 Avant wykorzystuje tą samą wysokoobrotową jednostkę napędową V8, którą można znaleźć w modelu RS 5 Coupé. Z 4163 cm3 generuje ona 331 kW (450 KM) przy 8.250 obr./min; moc jednostkowa wynosi 108,1 KM na litr. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm, jest dostępny od 4000 do 6000 obr./min. Szybko reagujący na wciśnięcie pedału przyspieszenia silnik V8, z pokrywami głowicy polakierowanymi na czerwono, rozpędza RS 4 Avant od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Można ją opcjonalnie podwyższyć do 280 km/h.Montowany ręcznie w fabryce w Györ na Węgrzech silnik 4.2 FSI, łączy imponującą moc ze wzorową wydajnością. Na 100 km zużywa średnio mniej niż 11 litrów paliwa.
Seryjna, siedmiobiegowa skrzynia S tronic, dzięki dużej sprawności i długiemu przełożeniu najwyższego biegu, pozytywnie wpływa na wydajność. Kierowca może skorzystać z automatycznej, błyskawicznie reagującej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów lub zmieniać biegi ręcznie, za pomocą dźwigni lub łopatek przy kierownicy. By dynamicznie ruszyć z miejsca, można aktywować funkcję Launch Control – która tak zarządza sprzęgłem, by wystartować przy optymalnych obrotach oraz minimalnym poślizgu opon.
fot. mat. prasowe
Audi RS 4 Avant
Najlepsza trakcja: napęd quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym
W modelu Audi RS 4 Avant, podobnie jak w przypadku każdego modelu Audi RS, stały napęd na cztery koła quattro jest standardem. Jego sercem jest centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym. Ten zwarty oraz lekki element przeniesienia napędu może szybko, łagodnie i w szerokim zakresie, zmieniać rozkład sił napędowych między przednią i tylną osią; do 70% sił może zostać przekierowane na przód, natomiast max. do 85%, na tył pojazdu. Standardowe ustawienie to sportowy stosunek 40:60 z naciskiem na tył.
Samoblokujący mechanizm różnicowy, współpracuje z systemem elektronicznej blokady momentu obrotowego, który rozkłada moc na wszystkie cztery koła. Jeśli podczas dynamicznej jazdy w zakręcie, nacisk na wewnętrzne koło zmniejszy się, zostanie ono nieznacznie spowolnione jeszcze przed wystąpieniem niechcianego poślizgu. Jako opcję Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który odpowiednio rozkłada siłę napędową między tylnymi kołami.
Dużo aluminiowych elementów: podwozie
Podwozie Audi RS 4 Avant jest konstrukcją zaawansowaną technicznie. Wiele elementów pięciowahaczowej osi przedniej oraz tylnej osi z wahaczami trapezowymi jest wykonanych z aluminium. Dostosowujący się do prędkości układ kierowniczy jest elektromechaniczny, przez co stanowi bardzo efektywne rozwiązanie i pozwala precyzyjnie czuć nawierzchnię drogi. W przypadku hamowania na nawierzchniach o różnym stopniu przyczepności może pomóc kierowcy delikatnie korygując kurs.
Sztywne dostrojenie zawieszenia Audi RS powoduje, że jego nadwozie jest o 20 mm obniżone w porównaniu z modelem A4 Avant. Nowe 19-calowe, 10-ramienne obręcze aluminiowe, z oponami w rozmiarze 265/35 należą do wyposażenia standardowego. Opcjonalnie Audi oferuje 20-calowe obręcze z oponami o rozmiarze 265/30.
Przeczytaj także:
Audi RS 6 Avant
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)