Nowy Peugeot 208
2011-11-07 00:13
Przeczytaj także: Peugeot 4008
fot. mat. prasowe
„Re-generacja” ergonomii
Wnętrze Peugeot 208, podobnie jak stylistyka jego nadwozia, to zapowiedź kolejnych innowacji. Wszystkie wskaźniki oraz przełączniki zostały zaprojektowane na nowo, aby ich obsługa była intuicyjna, a rozkład przejrzysty. Umieszczono je wokół niewielkiej kierownicy, na desce rozdzielczej typu „head-up” oraz na dużym ekranie dotykowym. Ich rozmieszczenie w zasięgu kierowcy oraz pasażera przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz funkcjonalności, potęgując jednocześnie poczucie jakości oraz przejrzystości i poprawiając wrażenia z jazdy.
Ekologiczna „re-generacja”
Dzięki ograniczeniu emisji CO2 o 34 g/km w stosunku do modelu 207, Peugeot 208 zapewnia najniższy poziom emisji w swoim segmencie. Technologia jednostek napędowych najnowszej generacji oraz użycie mikrohybrydowej technologii e-HDi w niemal wszystkich wersjach przyczyniają się do poprawy właściwości aerodynamicznych pojazdu oraz do zmniejszenia jego wagi.
fot. mat. prasowe
Pięć modeli z silnikiem Diesla, z których cztery wyposażone są w system Stop&Start najnowszej generacji (e-HDi), zapewnia emisję CO2 w przedziale od 87 g/km do 99 g/km oraz niskie zużycie paliwa – średnio 3,4 l/100 km.
Peugeot 208 to także nowa gama 3-cylidrowych silników benzynowych, 1,0 l oraz 1,2 l VTi, o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa wynoszącym 4,3 l/100 km oraz emisji CO2 od 99 g/km.
To jednak nie wszystko. 25% masy wszystkich polimerów użytych do konstrukcji samochodu stanowią „zielone materiały” (pochodzenia naturalnego lub z recyklingu), dzięki czemu Peugeot 208 wkracza w nową erę eko-designu. Po raz pierwszy na świecie tylny zderzak oraz wentylator wykonane zostały z użyciem tylko i wyłącznie „zielonych materiałów”. Sam tylko zderzak produkowany w ten sposób pozwoli zaoszczędzić aż 1600 ton paliwa rocznie.
Przeczytaj także:
Peugeot 408 dotarł już do Polski

1 2
oprac. : Moto Target