Chevrolet Colorado
2011-10-11 11:48
Chevrolet Colorado © fot. mat. prasowe
W Tajlandii odbyła się światowa premiera zupełnie nowego Chevroleta Colorado. Nowy model ma być najmocniejszym, najbardziej trwałym i dopracowanym pickupem w historii firmy General Motors w segmencie średniej wielkości półciężarówek. Samochód może pochwalić się nowym nadwoziem, wnętrzem oraz głównymi podzespołami i układami mechanicznymi.
Przeczytaj także: Chevrolet Cruze hatchback
fot. mat. prasowe
Chevrolet Colorado
Chevrolet przygotował dla tajlandzkich nabywców modelu Colorado różne wersje modelowe – różniące się konfiguracjami układów napędowych, kabinami oraz zestrojeniem zawieszenia. W Tajlandii sprzedaż modelu Colorado rusza jeszcze w tym miesiącu, a klienci będą mogli zamówić jeden z dwóch nowych turbodoładowanych silników wysokoprężnych Duramax, które gwarantują dobre osiągi i niskie zapotrzebowanie na paliwo we wszystkich dostępnych konfiguracjach napędów.
Nowy model powstał na bazie globalnej konstrukcji GM. Z nadwoziem wspartym na ramie i napędem na tylną oś, jest to wyjątkowo solidny i dopracowany samochód, zapewniający odpowiednie osiągi i funkcjonalność.
fot. mat. prasowe
Chevrolet Colorado
Nowy model Colorado – połączenie funkcjonalności i osiągów
Pracami nad nową wersją modelu Colorado zajął się wykwalifikowany zespół inżynierów GM z Brazylii. Wykorzystali oni swą bogatą wiedzę i doświadczenie, by stworzyć samochód idealne skrojony na miarę potrzeb dużej liczby globalnych rynków, z uwzględnieniem obszaru Azji południowo-wschodniej.
Dzięki dwóm poziomom ustawienia podwozia oraz zawieszenia nowy model oferuje właściwości jezdne oraz charakterystykę prowadzenia, których mało kto mógłby się spodziewać po średniej wielkości półciężarówce. Dzięki temu, auto świetnie sprawdza się zarówno podczas holowania czy ciągnięcia przyczepy, jak i w czasie codziennych miejskich dojazdów do pracy.
Model Colorado napędzać będzie nowa rodzina globalnych, turbodoładowanych, czterocylindrowych silników wysokoprężnych GM, które mają oferować dobre osiągi oraz wykazywać niskie zapotrzebowanie na paliwo. Obie jednostki wysokoprężne Duramax o pojemności 2,8 oraz 2,5 l powstają w Tajlandii, w nowo otwartej fabryce, której budowa i uruchomienie kosztowały 200 milionów dolarów amerykańskich.
Jednostkę o pojemności 2,8 litra wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny. Takie rozwiązanie zapewnia optymalną moc oraz wydajność w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika. Dodatkowo zastosowano tu również wałek wyrównoważający, który znacznie poprawia kulturę pracy jednostki napędowej, a do montażu obu silników użyto komponentów, których wytrzymałość określono na 240 tysięcy kilometrów.
Przeczytaj także:
Nowe modele Chevroleta
oprac. : Moto Target