Bridgeston: opony zimowe Blizzak LM-80
2011-09-23 08:59
Blizzak LM-80 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opony zimowe Bridgestone LM25 RFT
Naczelna zasada mówi, że opony należy wymienić na zimowe, gdy temperatura powietrza ustabilizuje się na poziomie poniżej 7 stopni C. Takie temperatury pozwalają na pełne wykorzystanie właściwości i optymalizację zużycia opon zimowych. Choć jesienno-zimowa aura póki co wydaje się być odległą perspektywą, to prawda jest taka, że w naszym klimacie pewne rzeczy należy planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Dlatego warto już teraz zorientować się w ofercie producentów, by wkrótce mieć wybrany taki model ogumienia, który sprosta wszystkim naszym wymaganiom. Zwłaszcza, że wymiana opon na ostatnią chwilę, gdy spadną już pierwsze śniegi, ograniczy wybór do minimum. Kierowcy tłumnie wybiorą się do serwisów i spóźnialscy zastaną puste magazyny. Proponujemy rzucić okiem na ofertę uznanej japońskiej marki Bridgestone i proponowane przez nią opony zimowe z rodziny Blizzak, w szczególności zaś przyjrzeć się bliżej modelowi Blizzak LM-80 przeznaczonemu dla coraz popularniejszych w naszym kraju aut 4x4, SUV oraz CUV.fot. mat. prasowe
Blizzak LM-80
Linia Bridgestone Blizzak
Bridgestone oferuje szeroką gamę opon Blizzak przystosowanych do różnorodnych warunków klimatycznych (od łagodnych i deszczowych zim Europy Zachodniej, przez typową dla Polski kapryśną aurę strefy klimatu umiarkowanego przejściowego, aż po skute lodem, skrajnie nieprzyjazne warunki Europy Północnej) i odmiennych typów samochodów. Zarówno posiadacze aut osobowych, sportowo-użytkowych, klasycznych aut 4x4 oraz samochodów dostawczych, znajdą tu coś dla siebie. W gamie opon Blizzak znajdziemy również modele skonstruowane w unikalnej technologii Run Flat (RFT), które pozwalają na kontynuowanie bezpiecznej jazdy w przypadku nagłego spadku ciśnienia spowodowanego przebiciem (nawet do dystansu 80 km przy prędkości 80 km/h!).
Inżynierowie Bridgestone zaprojektowali opony, które świetnie radzą sobie w niesprzyjających zimowych warunkach. Wszystko dzięki wprowadzeniu rozwiązań, takich jak: zmodyfikowana mieszanka czoła bieżnika, technologia odprowadzania wody oparta o trójwymiarową tarkę czy zoptymalizowana budowa karkasu. W efekcie otrzymujemy opony niezawodne i gwarantujące nie tylko bezpieczną zimową jazdę, ale także komfort, racjonalne zużycie bieżnika, minimalizację oporów toczenia i szczególnie istotną ostatnimi czasy oszczędność paliwa, ważną ze względów zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl