Peugeot HX1
2011-09-07 11:58
Peugeot 508 RXH © fot. mat. prasowe
Debiutujący we Frankfurcie Peugeot HX1 to pojazd koncepcyjny o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym zasiądzie nawet sześć osób. Auto łączy w sobie wytrzymałą konstrukcję, sportowy charakter, wyrazistą tożsamość stylistyczną marki i niezrównaną wydajność aerodynamiczną. Pasażerom siedzącym w futurystycznej kabinie zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Przeczytaj także: Nowy Peugeot 3008
fot. mat. prasowe
Peugeot HX1
Sercem projektu jest rozbudowany system pozwalający na adaptację pojazdu do określonych potrzeb: HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, warunków drogowych oraz wymagań podróżujących.
fot. mat. prasowe
Peugot HX1
Ze względu na wiele ruchomych podzespołów aerodynamicznych, zaprojektowanych pod kątem dużych prędkości, wyjątkowa architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której wynikiem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m – pozwala na uzyskanie doskonałego współczynnika oporu aerodynamicznego Cx wynoszącego 0,28.
Dwie pary drzwi otwieranych w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1, będącego stworzoną przez Peugeot wizją ekskluzywnego przedziału pasażerskiego, łączącego w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina oferuje pasażerom dużą przestrzeń oraz innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”, natomiast kierowcy zapewnia możliwość dopasowania pozycji za kierownicą do aktualnych warunków drogowych.
fot. mat. prasowe
Peugeot HX1
Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia funkcjonalne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4, czyli napęd na cztery koła oraz w pełni elektryczny tryb jazdy przy zwiększonym do 30 kilometrów zasięgu, dzięki funkcji ładowania z gniazdka typu „plug-in”.
Wszystko to pozwala na osiągnięcie niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.
Przeczytaj także:
Peugeot 408 dotarł już do Polski
oprac. : Moto Target