Ranking warsztatów samochodowych
2011-07-13 11:57
Przeczytaj także: Naprawa auta na gwarancji w dowolnym warsztacie
W ogólnej ocenie obsługi uwzględniano kompetencje i uprzejmość pracowników – warto już na wstępie zaznaczyć, że żaden klient nie dokonał oceny niesatysfakcjonującej.
Kompetencje pracowników zostały ocenione: przeciętnie (26,7%), bardzo dobrze (57,8%) i wyjątkowo (13,3%).
Uprzejmość pracowników została oceniona: przeciętnie (26,7%), bardzo dobrze (57,8%) i wyjątkowo (15,6%).
Najwyższe noty w ogólnej ocenie pracowników zdobyty 3 sieci (100%):
- AD Serwis
- Auto Crew
- Euro Warsztat
Klasyfikacja generalna
Warto dodać, że aż 83% klientów poleciłoby dany warsztat innym osobom, a 60% uznało, że badany serwis samochodowy zaprezentował się lepiej od konkurencyjnych.
Klienci chętnie wskazali także na te aspekty obsługi, które najbardziej wymagają poprawy:
- Pracownicy powinni w sposób nieco bardziej precyzyjny informować o przewidywanym koszcie usługi. Pracownicy nie starają uśmiechać się do klientów w czasie prowadzenia z nimi rozmów.
- Kontakt telefoniczny - przez cały dzień nikt nie odbierał telefonu.
- Identyfikacja pracowników - brak możliwości identyfikacji: pracownicy nie maja identyfikatorów, a podczas rozmowy telefonicznej pracownik nie przedstawił się.
-
Większa uwaga pracowników podczas rozmów telefonicznych. Informacje zbyt chaotyczne i szybko przekazywane - często niezrozumiale.
- Lepsza informacja zwrotna dla klienta o wykonanych (lista) i koniecznych do wykonania usługach.
Najlepsze wyniki spośród badanych placówek osiągnęły:
- Feu Vert - Warszawa - ul. Myszyniecka 11– 93,5%
- Premio - Olsztyn - ul. Pstrowskiego 28 – 92,4%
- Service Master - Katowice - ul. Pukowca 25 – 91,3%
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl