Ranking warsztatów samochodowych
2011-07-13 11:57
Średni wynik dla wszystkich badanych sieci z podziałem na kategorie i podkategorie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Naprawa auta na gwarancji w dowolnym warsztacie
Po badaniach mystery shopping w polskich i zagranicznych salonach samochodowych (INTERNATIONAL SERVICE CHECK, marzec-kwiecień 2011) przyszedł czas na pomiar jakości obsługi w sieciach warsztatów samochodowych. Klienci testowi odwiedzili zarówno te punkty, w których wszystkie warsztaty należały do jednego właściciela, jak i prywatne serwisy zrzeszone w jednej sieci.W sumie badaniem objęto 15 sieci, tj.:
- AD Serwis
- Auto Crew
- Auto PRIMO
- Bosch Service
- Euro Warsztat
- EuroMaster
- Feu Vert
- Leader Service
- Norauto
- OK. Serwis
- Perfect Service
- PointS
- Premio
- QService
- Service Master
Badania trwały od 18 kwietnia do 20 maja 2011 roku. W każdej placówce oceniano przede wszystkim jakość obsługi klienta (zarówno telefoniczną, jak i bezpośrednią) oraz wiedzę personelu. Zwracano też uwagę na czystość i porządek panujące na terenie warsztatów.
Wizyty testowe przeprowadzono w 45 punktach na terenie całej Polski - po 3 badania dla każdej z sieci. Adresy odwiedzanych punktów zostały losowo wybrane z list warsztatów dostępnych na stronach internetowych poszczególnych sieci.
fot. mat. prasowe
Średni wynik dla wszystkich badanych sieci z podziałem na kategorie i podkategorie
Na początek zadaniem klientów testowych było odbycie rozmowy telefonicznej z pracownikiem serwisu w celu umówienia się na wizytę. Klienci mogli zlecić warsztatowi dowolną usługę, byleby wiązała się z wjazdem na stanowisko serwisowe. Następnie klient przybywał w umówionym terminie do warsztatu, dokonywał oceny jego wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, po czym oceniał cały proces obsługi klienta – od przyjęcia, przez realizację zleconej usługi, aż do zapłaty i pożegnania.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl