Nowe BMW M5
2011-06-21 00:10
BMW M5 © fot. mat. prasowe
Kolejny sedan wkracza do akcji w nowej, jeszcze bardziej agresywnej odsłonie - nowa wersja BMW M5. Nowe BMW M5 to dynamiczny samochód sportowy z czterema drzwiami i pięcioma siedzeniami.
Przeczytaj także: Nowe BMW X6
fot. mat. prasowe
- Światowa premiera nowoopracowanego silnika BMW M o wysokich osiągach: wysokoobrotowa, 4,4-litrowa jednostka V8 z pakietem M TwinPower Turbo obejmującym technologię układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll), wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC; 412 kW/560 KM w zakresie od 6 000 do 7 000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 680 Nm od 1 500 obr./min.; płynne i błyskawiczne dostarczanie mocy w sposób typowy dla modeli serii M.
fot. mat. prasowe
- Zauważalnie lepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, od 0 do 200 km/h w 13 sekund, prędkość maksymalna 250 km/h (305 km/h z pakietem M Driver’s Package); średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 9,9 litra/100 km; moc silnika o 10 procent wyższa od poprzednika, maksymalny moment obrotowy zwiększony o 30 procent, zużycie paliwa ograniczone o ponad 30 procent; zastosowanie technologii z zakresu BMW Efficient Dynamics na szeroką skalę, łącznie z funkcją Auto Start Stop oraz odzyskiem energii hamowania.
- Moc przekazywana na tylne koła poprzez siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową M Double Clutch Transmission Drivelogic; automatyczny wybór przełożeń zoptymalizowany pod względem trakcji; funkcja Launch Control; funkcja Low Speed Assistance; automatycznie aktywowany tryb parkingowy; drążek skrzyni biegów typu M; skórzana kierownica typu M z dźwigienkami do zmiany biegów.
- Charakterystyczna dla modeli serii M harmonijna konstrukcja zapewnia dobrą specyfikę osiągów stworzoną poprzez precyzyjną interakcję układu napędowego i podwozia, a także aerodynamiki i rozkładu masy; współczynnik mocy do masy: 3,3 kg/KM; zawieszenie typu M (kinematyka osi przedniej i tylnej), wspomaganie układu kierowniczego Servotronic typu M, dynamiczna kontrola amortyzatorów (Dynamic Damper Control), układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z trybem M Dynamic Mode; mocowania kadłuba nadwozia wykorzystujące specjalne panele; lekki układ hamulcowy o wysokiej wydajności.
- Zwinne prowadzenie dzięki innowacyjnej konstrukcji tylnej osi z aktywnym mechanizmem różnicowym typu M; sterowany elektronicznie wielotarczowy mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym umożliwia w pełni adaptacyjny rozkład siły napędowej pomiędzy tylne koła w celu optymalizacji trakcji i stabilności jazdy podczas dynamicznej zmiany pasów ruchu, a także przyspieszania po wyjściu z zakrętu; w zależności od sytuacji mechanizm różnicowy może zostać zablokowany w zakresie od 0 do 100 procent; szybkie, precyzyjne i przewidywalne reakcje dzięki stałej komunikacji pomiędzy aktywnym mechanizmem różnicowym typu M oraz układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, a także dzięki monitorowaniu położenia pedału przyspieszenia, prędkości kół i stopnia odchylenia nadwozia od obranego kierunku jazdy.
Przeczytaj także:
BMW i3 Concept i hybrydowe BMW i8
oprac. : Moto Target