Lancia Ypsilon w Polsce
2011-06-17 10:07
Przeczytaj także: Lancia ujawnia nowe modele
fot. mat. prasowe
Pięciodrzwiowa lecz wyglądająca jak pojazd 3-drzwiowy Lancia Ypsilon to samochód z segmentu „B" - oferuje jednak znacznie wyższy standard obszerności wnętrza i komfortu. Przy długości, szerokości i wysokości 384 x 167 x 152 cm Ypsilon ma 239-centymetrowy rozstaw osi i mieści pięć osób; w stosunku do wymiarów zewnętrznych odznacza się wiodącą w segmencie pojemnością bagażową oraz największą w swej klasie przestrzenią pasażerską. Zastosowane po raz pierwszy w pojeździe Fiat Group Automobiles fotele typu „slim seats" pozwoliły zwiększyć komfort jazdy w tylnej części kabiny pomimo utrzymania jej dotychczasowej długości.
Jako odpowiedź na trendy rynkowe ponieważ ponad 90% segmentu „B" stanowią obecnie samochody pięciodrzwiowe oraz w dążeniu do uzyskania dobrej pozycji w klasie samochodów miejskich. Nowa Lancia Ypsilon ukierunkowana jest na potrzeby znacznie szerszej niż dotychczas grupy docelowej, w tym także młodych mężczyzn i młodych rodzin. To właśnie od jakości, komfortu i funkcjonalności wnętrza zależy, jak przyjęty zostaje nowy samochód na tym rynku. Wystarczy wsiąść do środka, aby przekonać się o stopniu wyrafinowania materiałowego i kolorystycznego, dokładności wykonania i niezliczonych możliwości konfigurowania nowej Lancii Ypsilon.
Wybór wśród trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop oznacza, iż dostępnych jest ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu, podnoszących jego wartość w oczach klienta.
Silniki: wysoka moc i troska o ekologię
Gama jednostek napędowych nowej Lancii Ypsilon składa się z dwóch silników benzynowych - 69-konnego 1.2 Fire EVO II i 85-konnego 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konnego turbodiesla 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (na benzynę i LPG).
Silnik 1.2 Fire EVO II o mocy 69 KM (Euro 5)
Ten najnowszy produkt ewolucji rodziny jednostek napędowych Fire posiada seryjny system Start&Stop, który w porównaniu z konkurencją umożliwia 5-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 do atmosfery (obecnie 115 g/km), zajmując wiodącą pozycję w swym segmencie. Dzięki kolejnym modernizacjom i adaptowalnej architekturze rodzina tych silników stanowi punkt odniesienia w swej kategorii, m.in. z uwagi na system zmiennych faz rozrządu optymalizujący działanie zaworów w całym zakresie prędkości obrotowej. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa w drodze recyrkulacji spalin i ograniczenia strat roboczych. Zwiększony moment występuje już w dolnym zakresie obrotów (102 Nm przy 3000 obr/min) a maksymalna moc - w zakresie górnym (69 KM przy 5500 obr/min). Silnik ten wykazuje więc najlepszą w swej kategorii elastyczność w stosunku do zapotrzebowania na paliwo.
Przeczytaj także:
Lancia Ypsilon S 1.2 Momodesign zniknie z salonów?

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl