Nowe MINI Coupé
2011-06-14 10:14
MINI Coupé © fot. mat. prasowe
MINI po raz kolejny dostarcza bogatą propozycję w segmencie małych samochodów i prezentuje pierwsze auto dwuosobowe w aktualnym programie modeli: MINI Coupé. Nowe MINI Coupé to innowacyjna stylistyka z indywidualnym dachem w kształcie hełmu oraz zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne; większa wszechstronność dzięki szeroko otwieranej pokrywie bagażnika i dużemu bagażnikowi o uniwersalnym zastosowaniu.
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
fot. mat. prasowe
MINI Coupé
W MINI Coupé mamy czterocylindrowe silniki najnowszej generacji; najmocniejsze jednostki benzynowe i wysokoprężne w całej ofercie silników MINI; technologie silników w oparciu o konstrukcyjne know-how BMW Group lub zaczerpnięte bezpośrednio ze sportów motorowych; MINI John Cooper Works Coupé o mocy 155 kW/211 KM, MINI Cooper S Coupé o mocy 135 kW/184 KM, MINI Cooper Coupé o mocy 90 kW/122 KM, MINI Cooper SD Coupé o mocy 105 kW/143 KM; wzorcowa wydajność dzięki bogatemu pakietowi technologicznemu MINIMALISM w wyposażeniu standardowym; sześciobiegowa skrzynia manualna w standardzie, sześciostopniowa skrzynia automatyczna jako opcja w MINI Cooper S Coupé, Cooper Coupé oraz MINI Cooper SD Coupé.
fot. mat. prasowe
MINI Coupé
Intensywne gokartowe właściwości jezdne dzięki konsekwentnemu nastawieniu układu jezdnego, rozkładu masy na osie i struktury karoserii na maksymalną radość z jazdy; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i stabilizacja jazdy DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności) w standardzie, tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z EDLC (Electronic Differential Lock Control) opcjonalnie (standard w MINI John Cooper Works Coupé); innowacyjne środki ochrony pieszych i środki wzmacniające sztywność karoserii skutkują lekkim przesunięciem środka ciężkości do przodu; dzięki temu zoptymalizowana trakcja MINI Coupé z napędem przednim; większa zwinność i bezpieczeństwo dzięki wyższej sztywności karoserii uzyskanej przez zastosowanie odpowiednich wzmocnień, specyficznych dla poszczególnych modeli.
To pierwsze MINI o trójbryłowej karoserii z charakterystycznym tyłem w klasycznym stylu Gran Turismo; sportowo płaska sylwetka coupé; wysokość pojazdu mniejsza o 29 mm niż w MINI; nowa, autentyczna wersja stylistyki typowej dla MINI; niepowtarzalny dach w kształcie hełmu ze zintegrowanym spojlerem dachowym; pierwsze MINI z aktywnym spojlerem tylnym optymalizującym prowadzenie powietrza przy większych prędkościach; automatyczne wysuwanie spojlera przy prędkości 80 km/h.
Konsekwentna koncepcja auta dwuosobowego o zwiększonych możliwościach przewozu bagażu za fotelem kierowcy i pasażera; duży, wszechstronny bagażnik; duży przelotowy otwór bagażowy; szeroka, otwierana do góry pokrywa bagażnika ułatwiająca załadunek.
Przeczytaj także:
Nowe MINI
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl