Nowe Audi A1
2011-06-08 12:49
Przeczytaj także: Nowe Audi A3 i RS 3
fot. mat. prasowe
W wyraźnie zmodyfikowanej części przedniej znajdują się podzielone na dwie części wloty powietrza z listwami karbonowymi. Osłona chłodnicy Singleframe jest utrzymana w stylistyce czarnego plastra miodu, reflektory mają polakierowane na czerwono „skrzydło“. W masce umieszczono dwa duże wyloty powietrza, które odprowadzają ciepło z komory silnika.
Przednie błotniki, drzwi i tylne elementy boczne Audi A1 clubsport quattro zostały łącznie poszerzone o 60 milimetrów. Tworzą one poziome ostre linie w stylu Audi Ur-quattro. W tylnych końcówkach błotników zintegrowano wyloty powietrza. Zaprojektowane od nowa nakładki na progach wykonano z tworzywa sztucznego (CFK). Wąskie lusterka boczne nawiązują do wyczynowego samochodu sportowego Audi R8.
fot. mat. prasowe
W tylnej części auta dominuje spojler dachowy, zapewniający odpowiedni docisk do nawierzchni. Przyciemnione tylne światła i potężny dyfuzor nadają tyłowi A1 clubsport quattro ostrzejszych rysów.
Podobnie jak samochody przystosowane do potrzeb wyścigowych, model studyjny obywa się bez tylnej kanapy. Jej miejsce zajmuje poprzeczna belka mająca na celu dodatkowe wzmocnienie karoserii. W tym modelu, stworzonym z myślą o jak najwyższych osiągach, nie ma miejsca dla systemów multimedialnych, monitora MMI czy nawet dla głośników. Lekkie sportowe siedzenia pochodzą z Audi R8 GT – ich konstrukcja została wykonana z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi, czerwone czteropunktowe pasy bezpieczeństwa utrzymują kierowcę i pasażera w stabilnej pozycji.
fot. mat. prasowe
Wnętrze samochodu utrzymano w ciemnoszarej tonacji. Wiele elementów pokryto matowym tworzywem (CFK). Tworzywo to zastosowano również w sportowej kierownicy, która zastała dodatkowo obszyta skórą. Na konsoli środkowej umiejscowiono panel z elementami obsługowymi. Trzy dodatkowe instrumenty pokazują poziom ciśnienia oleju, ciśnienia doładowania i napięcie w sieci pokładowej.
Konsolę środkową i siedzenia pokryto doskonałej jakości skórą. Dźwignię do zmiany biegów wykonano z aluminium, a nakładki na pedały i na punkty oparcia dla stopy ze stali szlachetnej. Do otwierania drzwi służą paski z czerwonej tkaniny.
Przeczytaj także:
Audi A1 Sportback
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl