eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneNowy Fiat Ducato

Nowy Fiat Ducato

2011-05-09 11:02

Przeczytaj także: Fiat Ducato VI generacji


Integralną częścią ESP są również systemy:
  • LAC (Load Adaptive Control). Jest to system kontroli dopasowujący się do obciążenia, który identyfikuje w trakcie jazdy warunki obciążenia pojazdu, w szczególności jego całkowitą masę oraz położenie środka ciężkości
  • Hill holder. Jest to system pomagający kierowcy w ruszaniu na wzniesieniu
  • HBA (Hydraulic Brake Assistance). Jest to elektrohydrauliczne wspomaganie hamowania, które zwiększa automatycznie ciśnienie w obwodzie hamulcowym podczas nagłego hamowania
  • ASR (Anti Slip Regulation). Jest to regulacja poślizgu kół napędowych, zapobiegająca ślizganiu się (utracie przyczepności) kół napędowych podczas ruszania. System może działać dwoma sposobami: za pośrednictwem układu hamulcowego (sterownik ABS po otrzymaniu informacji o utracie przyczepności wydaje polecenie, by dane koło zostało przyhamowane) lub dodatkowo przez ingerencję w układ sterowania silnikiem
  • MSR (Motor Schelppomoment Regelung). System interweniuje w razie nagłej zmiany biegu w przypadku jego redukcji, przywracając moment obrotowy silnika, co pozwala uniknąć nadmiernemu przyhamowania kół napędowych, co w warunkach niskiej przyczepności może spowodować utratę stabilności pojazdu.

fot. mat. prasowe

Fiat Ducato

Fiat Ducato


Jeżeli chodzi o ofertę urządzeń poświęconych bezpieczeństwu pasywnemu, Nowy Ducato oprócz poduszki powietrznej po stronie kierowcy, posiada poduszkę powietrzną "full-size" 120 l dla pasażerów podróżujących z przodu, a na zamówienie może być wyposażony w poduszki powietrzne boczne oraz kurtyny powietrzne.

System "Traction+"

W Nowym Ducato wprowadzono ważną nowość: "Traction+", system kontroli napędu, który zwiększa przyczepność samochodu na trudnych i śliskich nawierzchniach.

System Traction+ wykorzystuje zaawansowane urządzenia, obecne w samochodach z systemem ESP: centralka systemu korzysta ze specjalnego układu kontroli hamulców oraz algorytmów sterowania w celu elektronicznej symulacji działania samoblokującego się dyferencjału.

W warunkach niskiej przyczepności koła napędowego, centralka systemu Traction+ wykrywa uślizg koła, aktywuje hydrauliczny obwód w celu zastosowania akcji hamowania na kole o niższej przyczepności, przenosząc moment obrotowy silnika na koło o wyższej przyczepności do podłoża. Ułatwia to jazdę i utrzymuje stabilność i kontrolę kierunku oraz zapewnia możliwie najlepszą przyczepność nawet na najbardziej nierównych i śliskich nawierzchniach.

System można włączyć przy użyciu klawisza na desce rozdzielczej i pozostaje on aktywny do prędkości 30 km/h.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Opel Zafira Tourer

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: