Opona MICHELIN X MultiWay 3D
2011-04-21 09:58
MICHELIN X MultiWay 3D © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opona zimowa MICHELIN Alpin 4
fot. mat. prasowe
MICHELIN X MultiWay 3D
W nazwie nowej opony – MICHELIN X® MultiWay™ 3D – zawiera się jej charakterystyka:
- zastosowanie najnowszych osiągnięć MICHELIN Durable Technologies w postaci innowacyjnej technologii trójwymiarowych lamel oraz dodatkowego opasania InfiniCoil,
- przystosowana do jazdy zarówno po drogach głównych, lokalnych, jak i po autostradach,
- możliwość użytkowana przez cały rok w różnych warunkach pogodowych zapewnienie dobrej trakcji bez względu na typ nawierzchni
Opona MICHELIN X MultiWay 3D XZE o profilu 80 jest dostępna od kwietnia 2011 r., a XDE o profilu 80 będzie dostępna od lipca 2011 r. Opony MICHELIN X MultiWay 3D XZE i XDE o profilu 70 trafią na rynek w maju 2011 r.
MICHELIN X® MultiWay™ 3D - optymalna przyczepność w każdych warunkach
MICHELIN X® MultiWay™ 3D przystosowana jest do każdego typu nawierzchni (drogi lokalne, główne i autostrady) oraz do wszelkich warunków pogodowych, gdy drogi są suche, wilgotne, mokre, a nawet lekko zaśnieżone. Nowa gama opon została zaprojektowana w konkretnym celu – aby spełniać oczekiwania firm transportowych, które przewożą ciężkie ładunki, przy zachowaniu bezpieczeństwa, ale równocześnie muszą zabiegać o obniżanie kosztów, by sprostać wymaganiom klientów.
fot. mat. prasowe
MICHELIN X MultiWay 3D
Oto dwa przykłady wykorzystania MICHELIN Durable Technologies w oponie MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Europejscy transportowcy realizują średnio 60 proc. przewozów po drogach lokalnych i 40 proc po drogach głównych i autostradach. Opony muszą zatem zapewniać znakomitą trakcję bez względu na jakość nawierzchni. MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE została zaopatrzona w głębokie lamele, które zapewniają znakomitą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) na oponach na prowadzące i napędowe osie zapewnia trakcję w zimie lub na zabłoconej nawierzchni.
Regionalni przewoźnicy pokonują dziennie trasy o długości od 80 do 500 km z częstym przyspieszaniem i hamowaniem. Dlatego też opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D posiadające głębokie, kierunkowe lamele, które poprawiają hamowanie i przyczepność poprzeczną na drogach o słabej przyczepności. Droga hamowania awaryjnego na nawierzchniach o słabej przyczepności z oponami zużytymi w 2/3 jest o 8 metrów - czyli o 25%1 - krótsza.
fot. mat. prasowe
MICHELIN X MultiWay 3D
Technologia InfiniCoil zastosowana w oponach MICHELIN X® MultiWay™ 3D o profilu 70 pozwala na obciążenie osi prowadzącej nawet do 8 t (standardowa wartość w tym rozmiarze to 7,5 t)
MICHELIN X® MultiWay™ 3D obniża koszty eksploatacji, oszczędza czas i paliwo (obniżając emisję dwutlenku węgla do atmosfery). Oszczędność paliwa osiągnięto dzięki obniżeniu oporu toczenia.
Swoją żywotność opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D zawdzięczają trwałości bieżnika i wytrzymałości karkasu MICHELIN Energy Flex. Redukuje to liczbę napraw opon – obniżając zarazem koszty utrzymania – i redukują liczbę przestojów, które zazwyczaj znacząco odbijają się na całkowitym czasie pracy pojazdów i ich produktywności.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl