Audi Q3 2011
2011-04-18 00:09
Przeczytaj także: Audi Q3 w Polsce
fot. mat. prasowe
Na życzenie można wzbogacić wyposażenie standardowe o opcje pochodzące bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych. Należą do nich na przykład reflektory ksenonowe plus z technologią adaptive light, które doskonale doświetlają drogę na zakrętach i ulepszony asystent parkowania, ostrzegający kierowcę także przed bocznymi przeszkodami.
Audi ma bogatą ofertę Infotainment - system nawigacji z twardym dyskiem, MMI Navigation plus oraz Bose Surround Sound System z efektownie podświetlonym głośnikiem niskotonowym z przodu, telefon samochodowy z Bluetooth i hotspotem Wi-Fi, dzięki któremu Q3 potrafi łączyć się w pełni z Internetem.
Dla kompaktowego SUVa klasy premium Audi będzie oferowało trzy silniki czterocylindrowe – jeden TDI i dwa TFSI. Wszystkie jednostki napędowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, system rekuperacji oraz system start-stop. Zapewniają one moc od 103 kW (140 KM) do 155 kW (211 KM) i są nie tylko dynamiczne ale również wydajne. Nieco później model Q3 dostępny będzie z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła. Zużycie paliwa w tej wersji wynosi mniej niż 5,2 litra na 100 km.
fot. mat. prasowe
Najmocniejsza wersja jednostki benzynowej i wysokoprężnej współpracuje z napędem na wszystkie koła - quattro i 7-stopniową przekładnią S-tronic umożliwiającą błyskawiczną zmianę biegów. W przekładni S-tronic zastosowano innowacyjne rozwiązanie: jeżeli kierowca wybierze tryb „efficiency” podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie. Również w ten sposób zmniejszone zostaje zużycie paliwa.
Dzięki Audi drive select kierowca może korzystając z czterech trybów pracy dopasować działanie poszczególnych systemów do indywidualnego stylu jazdy i wpływać m.in. na system zarządzania silnikiem i opcjonalną regulację tłumienia amortyzatorów. Zawieszenie Q3 z czterowahaczową osią tylną, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i wydajny układ hamulcowy zostały odpowiednio dopracowane.
Przeczytaj także:
Nowe Audi Q7

1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl