Mitsubishi Outlander z silnikiem Diesla
2011-03-13 00:03
W autoryzowanych salonach Mitsubishi Motors w Polsce zadebiutował właśnie Mitsubishi Outlander z nowym innowacyjnym silnikiem Diesla, opracowanym przez Mitsubishi Motors Corporation wspólnie z koncernem Mitsubishi Heavy Industries.
Przeczytaj także: Minivan Mitsubishi Delica D:2
fot. mat. prasowe
Silnik o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie, jak chwalona przez media i klientów jednostka 1.8 DID MIVEC znana z modeli ASX i Lancer, należy do rodziny zupełnie nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych silników Diesla 16V z 4 cylindrami, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz bezpośrednim wtryskiem common rail, spełniających normy Euro 5.
To pierwsza na świecie gama jednostek Diesla, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu.
fot. mat. prasowe
Turbodoładowany silnik 2.2 DID MIVEC o symbolu 4N14, który zapewnia dobre osiągi i niespotykanie niskie spalanie paliwa (5,6 litra w cyklu pozamiejskim), współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.
Nowy członek rodziny
Rodzina układów napędowych “4N1” jest spadkobiercą doświadczenia firmy Mitsubishi w konstruowaniu silników Diesla sięgającego 1931 roku. Mitsubishi opracowało jednostkę “450AD”, czyli Diesel z przeznaczeniem do użytku w pojazdach silnikowych.
Nowy silnik dzieli podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego – o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi firmy MMC. Motor 4N1 wykorzystuje również inne zaawansowane technologie takie, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar (poprawa osiągów i niższa emisja CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).
fot. mat. prasowe
Zarówno dane liczbowe, jak i wrażenia z jazdy potwierdzają kolejne zalety silnika 4N1: charakterystyka jego pracy nie odbiega zbytnio od pracy jednostki benzynowej. Dotyczy to również wydajności na wyższych obrotach, przy których silniki wysokoprężne zwykle nie dotrzymują kroku ich benzynowym odpowiednikom.
Silnik “4N1” kryje w sobie potencjał nie ograniczający się wyłącznie do oryginalnej wersji “4N13” o pojemności skokowej 1,8-litra i mocy 150 KM znanej z modeli ASX i Lancer, ale obejmujący także warianty o innych pojemnościach i mocach.
Najnowszym wcieleniem jest “4N14” o większej pojemności 2 268 cm3 (86,0 mm x 97,6 mm), który trafia obecnie pod maskę Outlandera.
Przeczytaj także:
Nowe Mitsubishi ASX

oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, Mitsubishi, Mitsubishi Outlander, silnik Diesla