Elektryczny Volkswagen Bulli
2011-03-03 00:05
Przeczytaj także: Mitsubishi i-MiEV w Polsce
fot. mat. prasowe
Volkswagen Bulli
Bezgłośny silnik jest zasilany baterią litowo-jonową o maksymalnej pojemności 40 kWh. Takie połączenie pozwala na przejechanie nawet 300 kilometrów. Bardzo dużo, jak na samochód elektryczny. Jeżeli „ogórek” będzie ładowany ze specjalnego, przeznaczonego do samochodów elektrycznych „dystrybutora prądu”, na naładowanie potrzebna będzie niecała godzina.
Nowy Bulli przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Zasięg i osiągi sprawiają, że ten kompaktowy van jest przeznaczony nie tylko do pokonywania krótkich tras. Doskonale nadaje się dla większości osób dojeżdżających do pracy lub używających samochodu w wolnym czasie, na przykład by dojechać na trening lub do lasu i nie powoduje przy tym emisji szkodliwych substancji.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Bulli
Naturalnie częścią koncepcji tego modelu są również – jako alternatywa - ekstremalnie efektywne silniki benzynowe i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem. Silniki te o pojemności 1.0 lub 1.4 litra są oszczędne, a mimo to wystarczająco mocne. To rozwiązanie jest stworzone dla wszystkich, którzy chcieliby pokonywać duże odległości przy niewielkim zużyciu paliwa.
Przeczytaj także:
Mitsubishi MINICAB MiEV
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, samochody ekologiczne, samochody elektryczne, Volkswagen Bulli, Volkswagen