Ford Focus 2011
2011-02-25 10:01
Przeczytaj także: Odnowiony Ford Mondeo
fot. mat. prasowe
Konstruktorzy Forda ulepszyli także innowacyjne rozwiązania zawieszenia wprowadzone w poprzednich modelach, znajdując dla nich precyzyjniejsze ustawienia. Przede wszystkim zoptymalizowano tylne zawieszenie wielowahaczowe z płaskim wahaczem ustalającym Control Blade oraz ramę pomocniczą przedniego zawieszenia o mocowaniach częściowo izolujących ją od spodu podwozia. W układzie jezdnym zastosowano także nową wersję elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPAS.
Dobre osiągi i niskie zużycie paliwa
Atrakcyjność nowego Forda Focus jako samochodu opracowanego z myślą o zadowoleniu kierowcy dodatkowo zwiększa szeroki wybór jednostek napędowych. Wszystkie dostępne silniki charakteryzują się pełnymi temperamentu osiągami, które idą w parze z ograniczonym spalaniem i niskimi wskaźnikami emisji CO2.
W ofercie silników przewidziano nową, 1,6-litrową jednostkę benzynową Ford EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, oraz wybór zaawansowanych technologicznie silników Diesel Duratorq TDCi, charakteryzujących się niższym zużyciem paliwa niż w przypadku ustępującego modelu.
Technologia Ford ECOnetic minimalizuje emisję CO2
Obok wydajnych i bardzo oszczędnych jednostek benzynowych i silników Diesel, w nowym Fordzie Focus przewidziano także szereg innowacyjnych rozwiązań z programu Ford ECOnetic, mających na celu dalsze ograniczenie zużycia paliwa i obniżenie ilości CO2 wydalanego do atmosfery.
Ford Focus jest pierwszym modelem Forda, który w wyposażeniu seryjnym otrzymuje działający automatycznie układ Auto-Start-Stop, odcinający zapłon przy zatrzymaniu samochodu. W układ ten wyposażone są wszystkie wersje napędzane 1,6-litrowym silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i 1,6-litrową jednostką Diesel TDCi, przy czym emisja CO2 w silniku wysokoprężnym wynosi tylko 109 g/km.
Przeczytaj także:
Ford Focus RS
![Ford Focus RS [© Ford] Ford Focus RS](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ford-Focus-RS/Ford-Focus-RS-150844-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl