Ford Focus 2011
2011-02-25 10:01
Przeczytaj także: Odnowiony Ford Mondeo
fot. mat. prasowe
Ford Focus
Projektantom wnętrza udało się połączyć funkcjonalność z bardzo wysoką jakością wykończenia. W nowocześnie zaprojektowanej kabinie dominują wyraziste kontury i linie. Uwagę zwraca starannie wymodelowany kształt miękko wykończonej deski rozdzielczej, a całość uzupełniają starannie dobrane materiały wykończeniowe wysokiej jakości. Całość daje pasażerom wrażenie, iż podróżują samochodem wysokiej klasy.
Inteligentne technologie w służbie bezpieczeństwa i funkcjonalności
Globalna skala programu projektowania nowych kompaktowych modeli Forda sprawiła, iż z ekonomicznego punktu widzenia realne stało się zastosowanie znacznie większej liczby nowoczesnych rozwiązań i zaawansowanych elementów wyposażenia niż to było dotąd możliwe w modelach tego segmentu rynku. Wśród nowości mających kluczowe znaczenie dla jakości jazdy nowego Forda Focus znalazły się między innymi: będący nowością w samochodach marki Ford system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja ułatwiająca utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.
Wśród elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne wymienić należy przede wszystkim wytrzymałą i zarazem bardzo lekką konstrukcję nośną nadwozia, w której użyto znacznie większą liczbę elementów ze stali o podwyższonej wytrzymałości niż w jakimkolwiek innym modelu Forda do tej pory, a także nową generację zaawansowanych technicznie poduszek powietrznych.
Mimo wyższego poziomu bezpieczeństwa i znacznie bogatszego wyposażenia, masa pojazdu w przypadku nowego Forda Focus nie zwiększyła się w porównaniu z ustępującym modelem.
Niedościgniony pod względem własności jezdnych
Nowy Ford Focus został standardowo wyposażony w układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach, który znacząco poprawia zwrotność pojazdu i daje większe bezpieczeństwo podczas jazdy na łukach. Rozwiązanie to do tej pory można było z reguły spotkać jedynie w wysokiej klasy samochodach sportowych.
Przeczytaj także:
Ford Focus RS
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl