eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneFord Focus 2011

Ford Focus 2011

2011-02-25 10:01

Ford Focus 2011

Ford Focus © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Na rynku europejskim zadebiutował nowy Ford Focus, który oferowany będzie w 5-drzwiowej wersji hatchback o lekko zaakcentowanej sportowej stylistyce, eleganckiej i zgrabnej odmianie 4-drzwiowej sedan oraz jako pojemne kombi.

Przeczytaj także: Odnowiony Ford Mondeo

fot. mat. prasowe


Opracowany w Europie, przeznaczony na rynki całego globu

Nowy Ford Focus powstał w Europie z myślą o sprzedaży w ponad 120 krajach całego świata. Stanie się zatem sztandarowym modelem zaprojektowanym na nowej "globalnej" platformie podwoziowej Ford Motor Company dla modeli klasy kompaktowej. Przewiduje się, że w samochodach oferowanych na rynkach świata wspólnych będzie aż 80% części i podzespołów. Na platformie tej ma powstać co najmniej dziesięć różnych modeli. Całkowita roczna produkcja samochodów osobowych bazujących na tej platformie ma do 2012 roku osiągnąć poziom 2 mln egzemplarzy.

"Rok temu przedstawiliśmy naszą wizję nowej generacji samochodów kompaktowych, które będą bazowały na zupełnie nowej, wspólnej "globalnej" platformie podwoziowej" przypomina Derrick Kuzak, wiceprezes Ford Motor Company, odpowiedzialny za prace nad nowymi modelami na potrzeby rynku globalnego. "Od tego czasu wprowadziliśmy na rynek europejski nowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX. Teraz, oddając w ręce klientów nowego Forda Focus, udowadniamy jak wielkie możliwości głębokiej transformacji głównej gamy modelowej Forda na całym świecie stwarza nam globalna strategia nakazująca traktować rynek światowy jako jeden wielki rynek."

Obecnie rusza masowa produkcja w zakładach produkujących nowego Forda Focus – są to wytwórnie Forda w Saarlouis (Niemcy) oraz w Michigan (USA). W połowie 2011 roku z taśmy w rosyjskiej montowni Forda w St. Petersburgu zaczną zjeżdżać 4- i 5-drzwiowe wersje Forda Focus. Na początku 2012 roku ruszy także produkcja w Chongqing (Chiny), poprzedzając premierę nowego modelu na rynkach Azji i Pacyfiku.

fot. mat. prasowe

Smukła linia nadwozia

Wszystkie trzy wersje nadwoziowe nowego Forda Focus charakteryzują się dynamiczną, sportową linią, która stanowi kolejny etap ewolucji stylistyki Forda Kinetic Design. Właśnie ta nowoczesna i oryginalna stylistyka w znaczącym stopniu przyczyniła się do rosnącej popularności najnowszej generacji małych i średnich modeli Forda opracowanej z myślą o globalnym rynku.

Uderzający kształt przedniej części nadwozia, smukły profil, wydatnie wznoszący się pas boczny oznaczony dolną linią okien oraz masywna, nieco "atletyczna" sylwetka zapowiadają mnóstwo wrażeń za kierownicą.

Przy wysokości 1484 mm, długości 4358 mm i szerokości 1,823 mm (bez lusterek bocznych), wersja 5-drzwiowa nowego Forda Focus jest o 16 mm niższa, 21 mm dłuższa i 16 mm węższa niż wytwarzana do tej pory europejska wersja tego modelu. Rozstaw osi został zwiększony o 8 mm i wynosi obecnie 2648 mm.

Stylowe, funkcjonalne wnętrze

Do smukłej, dynamicznej linii nadwozia nawiązuje nowoczesne wnętrze o charakterystycznym wzornictwie. Miejsce kierowcy nowego Forda Focus zostało zaprojektowane w formie nawiązującej kształtem do kokpitu, który niejako obejmuje kierującego i zapewnia mu bliski i wygodny dostęp do wszystkich przyrządów kontrolnych i przełączników. W kokpicie uwagę zwraca interfejs HMI ułatwiający komunikowanie się kierowcy z układami pojazdu – dwa przełączniki na kierownicy, każdy mający pięć położeń, sterują funkcjami na dwóch głównych wyświetlaczach, z których jeden znajduje się na tablicy przyrządów kierowcy, a drugi - wysoko w środkowej sekcji deski rozdzielczej.
Przeczytaj także: Ford Focus RS Ford Focus RS

 

1 2 3

następna

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: