Nowy Volkswagen Jetta
2011-02-04 09:49
Przeczytaj także: Volkswagen Jetta w Europie
Pakiet „990”
Już w momencie wprowadzenia, na polskim rynku dostępny będzie pakiet promocyjny „990” oferowany w cenie 990 zł. Pakiet można zamawiać ze wszystkimi wersjami wyposażania, zawiera on takie elementy jak:
- system radiowy RCD 310 z ośmioma głośnikami
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- alarm z dozorem wnętrza i czujnikiem przechyłu
- automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne przy włączonym biegu wstecznym
-
Pakiet Zimowy:
- podgrzewane fotele przednie
- spryskiwacze reflektorów
- ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
SILNIKI I ZAWIESZENIE
W momencie wprowadzenia na rynek Jetta oferowana jest z silnikami o mocy 77 kW/105 KM (silnik wysokoprężny TDI i benzynowy TSI) oraz 103 kW/140 KM (TDI). Każdy z silników spełnia normę emisji spalin Euro5. Silniki TDI i TSI o mocy 105 KM są dostępne z pakietem BlueMotion Technology, czyli między innymi z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii kinetycznej (rekuperacja). O oszczędności modeli z BlueMotion Technology może świadczyć jednostka 1.6 TDI: mierząca 4,6 metra limuzyna z tym silnikiem zużywa 4,2 l paliwa na 100 km. To rekordowa wartość nie tylko w tej klasie samochodów. Oszczędny jest również 140-konny TDI, który zużywa średnio 4,8 l/100 km. Oba silniki TDI pracują z wtryskiem Common Rail i są połączone z filtrem cząsteczek stałych. W przypadku TSI 105 KM z BlueMotion Technology średnia wartość spalania to 5,3 l/100 km - sensacyjnie niskie jak na samochód z tego segmentu z silnikiem benzynowym.
W ciągu roku ofertę uzupełnią trzy inne silniki dla Jetty. Będą to trzy TSI o mocy 90 kW/122 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Poza 1.2 TSI opcjonalnie wszystkie silniki Jetty mogą być połączone z przekładnią DSG.
Cztery silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 200 KM
Najbardziej efektywnymi rozwiązaniami technicznymi, których celem jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i wyraźna poprawa właściwości dynamicznych są bezpośredni wtrysk benzyny, turbodoładowanie i redukcja pojemności skokowej. Te właśnie rozwiązania zastosował Volkswagen w swoich silnikach TSI. Poprzez zmniejszenie pojemności skokowej, a tym samym zmniejszenie oporów tarcia udało się osiągnąć niższe zużycie paliwa i lepszą sprawność silnika. Silniki Jetty są doładowywane – w zależności od klasy mocy – przez połączenie turbosprężarki i kompresora lub wyłącznie przez turbosprężarkę.
1.2 TSI o mocy 77 kW/105 KM
Doładowywany przez turbosprężarkę czterocylindrowy silnik 1,2 litra jest najmniejszym TSI w ofercie. Jak wszystkie silniki tego rodzaju, także jego pojemność – 1197 cm3 - jest zgodna z filozofią downsizingu. Opcjonalnie ta wersja Jetty jest dostępna z pakietem BlueMotion Technology. Rozwijająca moc 77 kW/105 KM Jetta 1.2 TSI rozpędza się do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Przy takich osiągach wartości spalania i emisji nie mają sobie równych: 5,7 l/100 km (134 g/km CO2) w wersji standardowej lub 5,3 l/100 km (123 g/km CO2) w wersji z BlueMotion Technology. Swoją największą moc silnik 1.2 TSI osiąga przy 5.000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny między 1.500 a 4.100 obr./min. Silnik 1.2 TSI jest połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią manualną.
Przeczytaj także:
Odświeżony Volkswagen Jetta

oprac. : Moto Target