Nowy Volkswagen Jetta
2011-02-04 09:49
Przeczytaj także: Volkswagen Jetta w Europie
Tył nadwozia
Jednorodne płaszczyzny i sportowe „barki” dominują także w tylnej części nadwozia Jetty. Bardzo szeroka i pochylona jak w coupé tylna szyba zapewnia doskonałą widoczność i równocześnie podkreśla dynamiczną linię limuzyny. W połączeniu z wyraźnymi słupkami C i czysto wyprofilowaną partią „barków” powstaje wyjątkowy i przyciągający uwagę design. Tylne światła z niepowtarzalną grafiką podzielone są na dwie części, rozciągają się od błotnika do pokrywy bagażnika.
Pokrywa bagażnika posiada krawędź obrysową zoptymalizowaną pod względem aerodynamiki, która minimalizuje zawirowania powietrza i zwiększa docisk samochodu do drogi. Pionowa płaszczyzna pokrywy z logo VW i tylnymi światłami jest lekko wypukła – ten zabieg stylistyczny podkreśla sportowy charakter limuzyny.
Pokrywa 510-litrowego bagażnika otwierana jest zdalnie. Dzięki specjalnej, opatentowanej geometrii reflektorów uzyskano wyjątkowo równomierne oświetlenie całej dolnej części bagażnika i strefy tablicy rejestracyjnej, co świadczy o dbałości Volkswagena o każdy detal.
Bezpieczeństwo bierne
Seryjnie nowa Jetta wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych (poduszka dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne z przodu oraz kurtyny w oknach bocznych z przodu i z tyłu). Opcjonalnie można rozszerzyć pakiet o tylne poduszki boczne. Aby poduszki rozwijały się optymalnie, w nowej generacji Jetty zastosowano specjalne czujniki rozpoznające siłę zderzenia. Elektronika rejestruje sygnały, które powstają jako dźwięki materiałowe przy szybkiej deformacji struktur nośnych w obrębie przedniej części nadwozia. Rozchodzą się one z dużą prędkością w strukturze pojazdu i dostarczają bardzo szybko i precyzyjne informacje o sile uderzenia.
Dzięki odpowiedniemu połączeniu wyczuwalnych i słyszalnych sygnałów możliwa jest szybsza, a jednocześnie bardziej niezawodna ocena zderzenia przez czujniki poduszek powietrznych. Dzięki temu działanie poduszek i napinaczy pasów może być lepiej dopasowane do rodzaju zderzenia, co z kolei zwiększa stopień ochrony pasażerów.
Nadwozie nowej Jetty wykonane jest częściowo ze stali o najwyższej wytrzymałości formowanej na gorąco. Ten specjalny rodzaj stali pozwala na uzyskanie ekstremalnie bezpiecznej struktury pojazdu bez zwiększania jego masy.
Zależnie od rodzaju zderzenia energia rozprowadzana jest przez dokładnie zdefiniowane drogi przenoszenia obciążeń, co powoduje pochłonięcie części energii działającej na pasażerów. Ze stali o najwyższej wytrzymałości wykonane są między innymi słupki A, B i C oraz belki dachowe.
Przeczytaj także:
Odświeżony Volkswagen Jetta

oprac. : Moto Target