Honda Accord 2011
2011-01-31 13:27
Przeczytaj także: Nowa Honda Fit EV Concept
fot. mat. prasowe
Niższy poziom zużycia paliwa i emisji
W celu obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin w silniku 2,2 i-DTEC o mocy 150 KM, inżynierowie zredukowali straty spowodowane tarciem. Rezultatem jest ograniczenie emisji o 9 g/km w wersji sedan z 6-biegową przekładnią manualną i o 11 g/km w wersji ze skrzynią automatyczną. Zmiany te idą w parze z modyfikacjami mającymi na celu poprawienie aerodynamiki. Zastosowano większą przednią osłonę powietrzną oraz pokrywy podwozia i tylnej ramy pomocniczej. Wiele wysiłku włożono także w ograniczenie strat spowodowanych tarciem kół i opon. W tym celu użyto łożysk kół o niskim tarciu oraz opon o zmniejszonym oporze toczenia. Ponadto, w wersjach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, straty spowodowane tarciem zredukowano dzięki zoptymalizowaniu przełożeń. Dzięki temu zmniejszyło się również zużycie paliwa i poziom emisja spalin.
Bardziej wyciszona kabina
W celu jeszcze lepszego wyciszenia wnętrza samochodu, pod maską silnika i w okolicy deski rozdzielczej zastosowano piankę o większej gęstości, która jeszcze skuteczniej eliminuje drgania wewnętrzne, hałas oraz wstrząsy. W Accordzie z silnikiem Diesla poprawiono również izolację podwozia i zastosowano dodatkowe wygłuszenie dźwiękowe przy osłonie filtra cząstek stałych DPF oraz kolektora wydechowego. Grubsza o 0,9 mm tylna szyba przyczynia się do zwiększenia komfortu podróżowania pasażerów tylnej kanapy.
Podwozie
Inżynierowie z Japonii podjęli współpracę z kolegami z Niemiec i Wielkiej Brytanii, aby - z uwzględnieniem europejskich warunków drogowych - dopracować amortyzatory wersji Accord Tourer i sedan. Precyzyjne modyfikacje wprowadzone w amortyzatorach zaowocowały zarówno większą stabilnością podczas szybkiej jazdy autostradą, jak i wyższym komfortem tłumienia nierówności.
Aktywne światła skrętne (Active Cornering Lights)
Jedną z najbardziej istotnych zmian wprowadzonych w najbogatszych wersjach wyposażeniowych Hondy Accord jest system aktywnych świateł skrętnych, który doświetla drogę w momencie, gdy samochód zmienia kierunek jazdy. Dodatkowe światła zostały zintegrowane z istniejącymi zespołami świetlnymi, a ich zadaniem jest oświetlanie obszaru z boku pojazdu, aby wspomóc kierowcę podczas podróżowania po zmroku. Światło po odpowiedniej stronie samochodu włączy się po aktywowaniu przez kierowcę kierunkowskazu lub przekręceniu koła kierownicy o ponad 90 stopni. Po włączeniu biegu wstecznego zapalają się światła po obu stronach, zapewniając kierowcy doskonałą widoczność.
System sterowania światłami drogowymi (High-Beam Support System)
Kolejną nowinką techniczną w Hondzie Accord jest system sterowania światłami drogowymi montowany w wersjach modelu wyposażonych w reflektory biksenonowe. System kontrolowany jest przez kamerę CMOS umieszczoną za przednią szybą, w okolicy wewnętrznego lusterka wstecznego kierowcy. Kamera wykrywa światła pojazdów jadących z przeciwka lub tylne światła poprzedzających pojazdów, a następnie automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. Pozwala to kierowcy skupić się na warunkach drogowych bez potrzeby ręcznego przełączanie świateł.
Nowa Honda Accord wejdzie do sprzedaży w Europie w kwietniu tego roku.
Przeczytaj także:
Honda HR-V i Jazz - nowe modele już w sprzedaży

1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl