Volkswagen Eos coupé
2010-11-25 00:11
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Eos
fot. mat. prasowe
Cztery oszczędne i mocne silniki czterocylindrowe
1.4 TSI o mocy 122 KM
Eos będzie oferowany w Europie seryjnie z silnikiem 1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM (maksymalny moment obrotowy 200 Nm od 1.500 obr./min). Ta benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 198 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km (analogicznie 152 g/km CO2). Opcjonalnie Eos z tym silnikiem może być zamawiany jako wersja BlueMotion Technology. W tym przypadku zużycie paliwa obniża się do 6,2 l/100 km (144 g/km CO2).
1.4 TSI o mocy 160 KM
Kolejnym, mocniejszym silnikiem jest doładowywany podwójnie przez turbosprężarkę i kompresor silnik 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM. Prędkość maksymalna Eosa z tym silnikiem to 217 km/h. Jednostka ta z wysokim momentem obrotowym (240 Nm od 1.500 obr./min) pozwala na typową dla kabrioletów spokojną jazdę przy niskiej prędkości obrotowej. Średnie spalanie: 6,8 l/100 km (157 g/km CO2).
2.0 TSI o mocy 200 KM i 210 KM
Najmocniejszym silnikiem benzynowym nowego Eosa jest 2.0 TSI. W USA będzie on rozwijał moc 146 kW/200 KM, w Europie – 155 kW/210 KM. Ten silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem rozwija w wersji europejskiej maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1.700 obr./min. Prędkość maksymalna: 238 km/h. Średnie zużycie paliwa: 7.1 litra (165 g/km CO2). Opcjonalnie Volkswagen oferuje w Europie Eosa wyposażonego w silnik 2.0 TSI z dwusprzęgłową przekładnią. Wersja z DSG rozwija prędkość 236 km/h i zużywa 7,5 l/100 km (174 g/km CO2). Amerykański Eos 2.0 TSI, wyposażony w DSG rozwija swój maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1.800 obr./min.
2.0 TDI o mocy 140 KM
Ekstremalnie oszczędny jest Eos 2.0 TDI (103 kW/140 KM). Rozwijający moment 320 Nm czterocylindrowy silnik zużywa 5,2 litra paliwa na 100 km (138 g/km CO2), o 0,3 litra mniej, niż jego poprzednik. Jako opcja silnik ten może być także zamówiony w wersji BlueMotion Technology (BMT). W tym przypadku redukcja zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem wynosi 0,7 litra (4,8 l/100 km; 125 g/km CO2). Obie wersje rozwijają prędkość 207 km/h. Zarówno 2.0 TDI jak i 2.0 TDI BMT są dostępne z 6-biegową DSG. Wersja standardowa spala w tym przypadku 5,7 l/100 km (149 g/km CO2), model BlueMotion Technology – 5,3 l/100 km (139 g/km CO2). Z takimi wartościami spalania nowy Eos jest jednym z najoszczędniejszych kabrioletów na świecie.
Przeczytaj także:
Nowy Volkswagen Golf Cabrio

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, kabriolet, coupe, Volkswagen, Volkswagen Eos