Volkswagen Eos coupé
2010-11-25 00:11
Volkswagen Eos coupé © fot. mat. prasowe
Podczas wystawy Los Angeles Auto Show Volkswagen zaprezentował, po raz pierwszy na żywo, nowego Eosa. Ten kabriolet - coupé został udoskonalony pod względem technicznym i uszlachetniony licznymi nowymi elementami wyposażenia.
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Eos
fot. mat. prasowe
Volkswagen Eos coupé
Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością: Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu. Volkswagen of America będzie sprzedawać nowego Eosa od końca marca, w Polsce samochód będzie dostępny już w lutym.
Indywidualne silniki dla Ameryki i Europy
W Ameryce Eos będzie oferowany z silnikiem 2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM z 6-stopniową przekładnią DSG. W Europie dostępne będą trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbo (TDI). Efektywne jednostki TSI mają moc od 90 kW/122 KM do 155 kW/210 KM; cichy TDI z Common Rail rozwija moc 103 kW/140 KM.
O oszczędności nowego cabrio – coupé świadczy wartości zużycia paliwa przez wersję 2.0 TDI z BlueMotion Technology o mocy 140 KM: 4,8 l/100 km. Dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology (między innymi system Start-Stop i odzysk energii hamowania) udało się zmniejszyć spalanie o 0,7 l/100 km.
Przód nadwozia
Stylistyka nowego Eosa jest zgodna z DNA designu Volkswagena. A to oznacza czysto ustrukturyzowane, poziome prowadzenie linii. Między nowymi reflektorami rozciąga się osłona chłodnicy składająca się z trzech czarnych, błyszczących poprzeczek. Każda z nich przyozdobiona jest wąską chromowaną listwą. Główne reflektory mogą być halogenowe (H7) lub opcjonalnie bi-ksenonowe. W przypadku reflektorów bi-ksenonowych światła do jazdy w dzień to 14 diod LED. Jako wyposażenie dodatkowe, dla obu typów reflektorów, dostępny jest system Light Assist; po aktywacji przełącza on automatycznie światła drogowe na mijania i odwrotnie, w zależności od sytuacji na drodze. Reflektory przeciwmgielne ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty dbają o jeszcze większe bezpieczeństwo.
Design bocznej i tylnej części nadwozia
Całkowicie nowa jest oferta kół ze stopu metali lekkich. Seryjnie Eos porusza się na 16-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 215. Jako opcja dostępne są koła 16-, 17- i 18-calowe. Od poprzednika przejęte zostały 16-calowe koła zimowe z pełnymi osłonami obręczy. Nowy Eos rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. W dwuczęściowych (wbudowanych w bagażnik i błotniki) światłach tylnych wyraźnie widać stylizowane „M”, w które wbudowane są diodowe tylne lampy i światła stopu.
Przeczytaj także:
Nowy Volkswagen Golf Cabrio
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, kabriolet, coupe, Volkswagen, Volkswagen Eos