Nowa Honda Fit EV Concept
2010-11-24 11:00
Podczas salonu samochodowego w Los Angeles Honda zaprezentowała model Fit EV - koncept samochodu na energię elektryczną oraz platformę dla średniej wielkości auta hybrydowego typu plug-in. Oba pojazdy stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.
Przeczytaj także: Audi Q5 Hybrid
Honda Fit EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego marki - Fit EV, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in zapowiada następną generację dwusilnikowych hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.fot. mat. prasowe
Honda Fit EV
Model Fit EV ma spełniać codzienne potrzeby przeciętnego mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Fit (w europie Honda Jazz). Po wejściu na rynek, model Fit EV wyposażony będzie w akumulatory litowo-jonowe oraz współosiowy silnik elektryczny.
Mocny silnik pochodzący z modelu FCX Clarity oferuje dobrą sprawność oraz moc i pracuje cicho nawet przy wyższych prędkościach. Prędkość maksymalna z jaką może się poruszać Fit EV to 144 km/h.
Zasięg Fit EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4 (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z w wersji na rok 2011. System ten pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów jazdy - ECON, NORMAL oraz SPORT. Zmiana ustawień następuje płynnie i – zależnie od wybranego trybu – pozwala zwiększyć wydajność lub osiągi pojazdu.
System działa na tej samej zasadzie co w hybrydowym modelu CR-Z. Pozwala on kierującemu dostosować ustawienia pojazdu oraz sposób jazdy do swoich upodobań lub aktualnych warunków drogowych. W trybie ekonomicznym (ECON) zasięg pojazdu można zwiększyć prawie o 17 %, w porównaniu do jazdy w trybie normalnym (NORMAL) i o 25 % w porównaniu z trybem sportowym (SPORT). W tym ostatnim znacznie poprawia się dynamika przyśpieszenia, a pojazd oferuje osiągi porównywalne do tych generowanych przez podobne modele z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l.
Oprócz systemu E-Drive, w modelu Fit EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów. Specjalny wskaźnik poinformuje kierującego o momencie, w którym najlepiej wyłączyć klimatyzację lub inne urządzenia, aby zmniejszyć obciążenie akumulatora.
Przeczytaj także:
Audi A6 Hybrid

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, samochody hybrydowe, samochody ekologiczne, Honda, Honda Fit EV Concept