Nowe Audi quattro concept
2010-10-16 00:05
Przeczytaj także: Nowe Audi A1
fot. mat. prasowe
Audi quattro concept
Nadkola są wysunięte na zewnątrz, co jest kolejnym cytatem z języka formy Sport quattro. Dotyczy to także dużego wlotu powietrza, który pozwala swobodniej „oddychać” pięciocylindrowemu silnikowi.
Elementem rzucającym się w oczy z przodu jest osłona chłodnicy Singleframe. Duże, pionowe wloty powietrza po bokach zderzaka podkreślają moc jednostki napędowej. Nad wlotami znajdują się wąskie pasy modułów reflektorów z przezroczystą pokrywą. Wszystkie światła są wykonane w wysokoefektywnej technologii diodowej. Zależnie od funkcji aktywne w danej chwili elementy diodowe zmieniają swój układ między poziomym i pionowym, co z kolei zmienia cały obraz przodu nadwozia.
Przedni spojler jest mocno wyprofilowany, niektóre jego elementy wykonane są z karbonu. Z tego lekkiego i wytrzymałego materiału zrobione zostały także tylna pokrywa i maska silnika, które od wewnątrz nie są pokryte lakierem i w ten sposób wykorzystują wygląd materiału jako element stylistyczny. W tylną pokrywę wbudowany jest duży, również karbonowy spojler, który w razie potrzeby wysuwa się automatycznie i zapewnia optymalny docisk tylnej osi.
fot. mat. prasowe
Audi quattro concept
Wnętrze tego coupé jest minimalistyczne i uporządkowane. Bardzo wąska tablica rozdzielcza unosi się nad konsolą środkową. W wyniku skrócenia rozstawu osi w porównaniu z RS 5 wypadła tylna kanapa, zamiast niej za fotelami jest półka. Na obu pasażerów czekają fotele kubełkowe, przy ich projektowaniu główny nacisk położono na lekkość konstrukcji: ważą 18 kilogramów i są o 40 procent lżejsze, niż tradycyjne fotele. Mogą być wyposażone w trójpunktowe lub czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
Kierowca ma do dyspozycji miejsce pracy, którego płaszczyzny wykonane są z karbonu lub pokryte skórą. Całość jest wyraźnie podzielona na segmenty i reprezentuje najwyższy poziom jakości. Kolorystyka – satynowy czarny kolor elementów z karbonu i beżowy Rally tapicerki skórzanej – rozgranicza poszczególne zespoły funkcyjne i podkreśla manufakturowy charakter wnętrza.
Typowe dla Audi jest klasyczne zwrócenie kokpitu w stronę kierowcy („wrap-around”). Na bardzo wąskiej konsoli środkowej znajduje się zespół obsługowy systemu MMI Touch i dźwignia 6-biegowej przekładni.
Instrument kombi jest w pełni cyfrowy. Duży, ukształtowany trójwymiarowo w formie wizjera wyświetlacz zawiera wszystkie informacje potrzebne kierowcy i zastępuje klasyczny środkowy wyświetlacz MMI. Kierowca może wybrać tryb „codzienny”, w którym wyświetlana jest prędkość jazdy, prędkość obrotowa i informacje MMI, lub tryb „wyścigowy”, którego grafika przypomina cyfrowy instrument pra-quattro z lat 80-tych, naturalnie dostosowany do współczesnych czasów.
Infotainment
Audi quattro concept wyposażone jest w cyfrowe media. Radio internetowe z możliwością personalizacji na życzenie łączy się przez własny telefon komórkowy z cyfrowymi nadawcami radiowymi z całego świata. Możliwe jest między innymi odtwarzanie odpowiednich plików i list utworów.
Także komunikacja zyskuje na dostępie do usług online. Może to być internetowa baza adresowa lub własny telefon komórkowy – MMI łączy wszystkie dane i prezentuje na wyświetlaczu.
W trybie „wyścigowym” można wyświetlić „książkę drogową”, czyli opis drogi dla pilotów samochodów rajdowych z precyzyjnymi informacjami o warunkach i przebiegu trasy. Kierowca może zatem poczuć się jak na prawdziwym rajdzie, nawet jeżeli nie ma obok siebie pilota.
Przeczytaj także:
Nowe Audi A3 i RS 3
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, samochody sportowe, Audi, Audi quattro concept