Mitsubishi Lancer 2011
2010-10-11 00:03
Przeczytaj także: Nowy crossover Mitsubishi
Wypracowanie tak niskiego stopnia sprężania było podstawowym zadaniem postawionym przez inżynierów z MMC i MHI, bowiem pozwala on (w efekcie końcowym) osiągnąć dobre wyniki w zakresie redukcji drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu, oraz na niski poziom emisji tlenku azotu, dobrą kulturę pracy oraz osiągi dające przyjemność z jazdy – porównywalne z silnikiem o poj. 2,0 litra, ale o niższym współczynniku emisji CO2, właściwszym dla jednostki o mniejszej pojemności 1,8 litra.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Lancer 2011
Dzięki stworzeniu systemu operacyjnego MiEV OS, mógł powstać silnik i-MiEV. Równie wiele jednostka 4N13 zawdzięcza wprowadzeniu technologii opatentowanej przez firmę Mitsubishi Motors: MIVEC (elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu).
Dzięki zastosowaniu systemu MIVEC udało się pomyślnie rozwiązać kwestię rozruchu zimnego silnika oraz stabilności spalania przy niskim stopniu sprężania. System MIVEC:
- przyśpiesza czas zamknięcia zaworów dolotowych, co przekłada się na bardziej wydajną charakterystykę stopnia sprężania,
- redukuje wznios zaworu dolotowego, co skutkuje większym zawirowaniem mieszanki oraz pozwala na jednoczesną kontrolę temperatury wewnątrz cylindra pod koniec cyklu sprężania oraz temperatury przepływowej w cylindrze.
Zoptymalizowano kształt komory spalania i zmodyfikowano parametry zaworów wtryskowych oraz zastosowano układ wtrysku wielostopniowego, co poprawia jakość mieszanki i charakterystykę zapłonu, a tym samym i charakterystykę spalania. Dzięki temu osiągnięto rekordowo niską kompresję o wartości 14,9:1.
Ogólne osiągi poprawiono również poprzez zastosowanie turbosprężarki firmy MHI (TF035) o zmiennej geometrii kierownicy dopływu spalin do turbiny. Technologia zmiennej geometrii kierownicy dopływu spalin do turbiny (VG) pomaga osiągnąć optymalny stopień ustawienia przy niskich i wysokich prędkościach, co gwarantuje dobrą wydajność, szczególnie w zakresie emisji spalin i czasu reakcji (brak opóźnienia itd.).
W przypadku silnika 4N13 firmy MMC zastosowano 8-łopatkowy, aluminiowy wirnik sprężarki (w odróżnieniu od tradycyjnego, 12-łopatkowego), co zwiększa zasięg działania sprężarki, a tym samym wydajność doładowania. Jednocześnie, zmienna geometria kierownicy dopływu spalin do turbiny przekłada się na natychmiastową reakcję oraz optymalne ciśnienie doładowania w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika, a co za tym idzie na bardziej dynamiczne osiągi i niższy poziom emisji.
fot. mat. prasowe
Osiągi Mitsubishi Lancer 2011
Nowy silnik benzynowy
Nowa jednostka 1,6-litra DOHC 16V MIVEC to kolejna konstrukcja opracowana przez Mitsubishi. Zbudowano ją na bazie silnika o pojemności 1,5-litra znanego z modelu Colt (skok tłoka zwiększony z 84,8 mm do 90,0 mm).
Cechy dzielone z jednostką 1,5-litra i typowe dla tej rodziny silników:
- Niska waga (około 88 kg)
- Kompaktowe wymiary (szerokość: 465 mm x długość: 450 mm x wysokość: 615 mm)
- Moc 117 KM
- Niskie zużycie paliwa
Jednostka benzynowa montowana w Lancerze Sedan i Sportback oferowana jest z pięciostopniową przekładnią manualną.
Sprzedaż
fot. mat. prasowe
Ranking sprzedaży Lancera poprzedniej i obecnej generacji
Warto podkreślić, że Polska była w ubiegłym roku kalendarzowym drugim największym rynkiem zbytu tego modelu w Europie. Mitsubishi Lancer jest jednym z dwóch najpopularniejszych modeli Mitsubishi w naszym kraju, a od jesieni 2007 roku sprzedano w Polsce już prawie 8000 takich samochodów.
Przeczytaj także:
Nowe Mitsubishi ASX
1 2
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, Mitsubishi, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Lancer 2011