Mitsubishi Lancer 2011
2010-10-11 00:03
Mitsubishi Lancer 2011 © fot. mat. prasowe
W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie Mitsubishi Lancer - model roku 2011 z dwoma nowymi jednostkami napędowymi znanymi z zaprezentowanego niedawno crossovera ASX - nowoczesnym silnikiem Diesla ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1.8 l. i mocy 150 KM oraz benzynową jednostką o pojemności 1.6 litra i mocy 117 KM.
Przeczytaj także: Nowy crossover Mitsubishi
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Lancer 2011
Lancer 2011 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: czterodrzwiowej (Sedan) i pięciodrzwiowej (Sportback) z trzema jednostkami napędowymi - dwoma benzynowymi: 1.6 l. 117 KM, 1.8 l. 140 KM oraz niskoprężnym silnikiem Diesla 1.8 l. i mocy 150 KM i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.6 MIVEC i 1.8 MIVEC) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8 MIVEC) oraz 6-biegową manualną (1.8 DID MIVEC).
Mitsubishi Lancer 2011 otrzyma szerokie boczne listwy progowe, poprawiające własności aerodynamiczne i optycznie obniżające nadwozie auta, nowe aluminiowe obręcze kół, nowe zegary i będzie w standardzie wyposażony między innymi w system aktywnej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (ASTC), ABS z EBD, przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa oraz poduszkę kolanową kierowcy, klimatyzację, radio CD/MP3, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, gniazdo AUX, komputer pokładowy, mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX i sygnalizator optymalnego momentu zmiany biegu.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Lancer 2011
Oszczędny Diesel
Lancer, podobnie, jak nowy crossover ASX, wyposażony jest w zupełnie nową, w całości aluminiową, czterocylindrową, 16-zaworową ekologiczną jednostkę Diesla o mocy 150 KM, spełniającą rygorystyczne wymogi normy Euro 5. Oznaczony symbolem 4N13 silnik ten – wyposażony w dwa wałki rozrządu w głowicy oraz bezpośredni układ wtryskowy typu Common Rail – powstał przy współpracy Mitsubishi Motors Corporation z firmą Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI). Silnik ten współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W nowym silniky Diesla 1.8 DID zastosowano system zmiennych faz rozrządu.
Firma MHI zaoferowała m.in. swą wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas produkcji przemysłowych i okrętowych silników wysokoprężnych oraz technologie turbin spalinowych, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień inżynieryjnych, jak przepływ w technologiach odlewniczych (aluminiowy blok cylindrów), wymiana ciepła (głowica cylindra) czy spalanie.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Lancer 2011
Dzieli ona podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego – o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika itd.) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi firmy MMC. Motor 4N13 wykorzystuje również inne zaawansowane technologie takie, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar (poprawa osiągów i niższa emisja CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).
Kluczowym zagadnieniem niezbędnym do zrozumienia procesu rozwojowego tej jednostki napędowej i jej cech jest niski (jak na silnik Diesla) stopień sprężania na poziomie 14,9:1, co stanowi najniższą wartość wśród obecnie oferowanych na rynku pojazdów osobowych z silnikiem Diesla.
Przeczytaj także:
Nowe Mitsubishi ASX
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
nowe modele samochodów, samochody, Mitsubishi, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Lancer 2011