eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneNowy Volkswagen Passat

Nowy Volkswagen Passat

2010-10-03 00:11

Przeczytaj także: Volkswagen Passat świetnym wyborem dla firm


fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Nowy Passat dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to klasyczne,jednostki benzynowe. Mają one moc 90 kW/122 KM (1.4 TSI), 118 kW/160 KM (1.8 TSI), 155 kW/211 KM (2.0 TSI) i 220 kW/300 KM (V6). Największy silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem – cztery cylindry. Turbodoładowaniem dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (110 kW/150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 118 kW/160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 77 kW/105 KM (1.6 TDI), 103 kW/140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 125 kW/170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem 105 KM TDI wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

Passat 1.4 TSI z opcjonalną BlueMotion Technology uzyskuje moc 90 kW/122 KM i zużywa 5,8 litrów paliwa na 100 km (odpowiednio 138 g/km CO2). Podczas, gdy w tym przypadku poprzednik mógł się poszczycić prawie identycznie niskim spalaniem, redukcje zużycia paliwa przy mocniejszych silnikach są o wiele wyraźniejsze. W przypadku Passata 1.8 TSI o mocy 118 kW/160 KM. W tym przypadku inżynierom udało się obniżyć średnie zużycie paliwa z 7,4 do 6,9 l/100 km (emisje CO2 – 160 g/km). Nie mniej wyraźna jest redukcja zużycia przy TSI o mocy 211 KM zamiast 200 KM. Jego średnie spalanie to 7,2 l/100 km, zatem o 0,6 litra mniej, niż u poprzednika. Wartość CO2 obniżyła się ze 183 do 169 g/km. Również średnie spalanie Passata V6 o mocy 300 KM i z napędem na wszystkie koła jest teraz niższe – 9,2 l/100 zamiast 9,8 l/100 km. Nowa wartość emisji CO2 wynosi obecnie 215 g/km.

Jednym z podstawowych modeli klasy średniej jest Passat EcoFuel. Jego nowa wersja zużywa średnio 6,6 m3 gazu ziemnego, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 117 g/km i redukcji spalania o 0,4 m3. Dzięki podwójnemu doładowaniu przez turbosprężarkę i kompresor (Twincharger) Passat EcoFuel jest jednym z najbardziej sportowych samochodów na gaz ziemny.

Specjalnie na rynek szwedzki i norweski skonstruowany został silnik MultiFuel-Twincharger o mocy 118 kW/160 KM, bazujący na podwójnie doładowywanym 1.4 TSI. Silnik ten może spalać paliwo zawierające nawet 85 procent etanolu w benzynie.

Najbardziej oszczędną wersją nowego Passata jest 1.6 TDI BlueMotion o mocy 105 KM. Dzięki zoptymalizowanej aerodynamice nadwozia oraz technologiom takim jak system Start-Stop i system rekuperacji, zużycie w przypadku Passata BlueMotion (Limousine) zostało obniżone do 4,2 l/100 km, co odpowiada 109 g/km CO2. Dla porównania, w przypadku poprzednika było to 4,4 litra i 114 g/km. Zmniejszyło się również spalanie Passata 2.0 TDI BlueMotion Technology: wartość 4,5 litra (119 g/km CO2) jest porównywalna ze 105-konną wersją BlueMotion poprzednika.

Wyraźny postęp w dziedzinie spalania nastąpił także w przypadku Passata 2.0 BlueTDI i Passata 2.0 TDI o mocy 170 KM. Redukcja zużycia paliwa, przez emitującego mało substancji szkodliwych Passata 2.0 BlueTDI (norma emisji spalin Euro6), z katalizatorem SCR i mocą 140 KM (przedtem 143 KM) wynosi 0,6 l/100 km, czyli zużywa on 4,6 litra (122 g/km CO2). Średnie zużycie Passata 2.0 TDI o mocy 170 KM wynosi 4,7 l/100 km (123 g/km) – o 0,9 litra (19 procent) mniej, niż w przypadku poprzednika. Odpowiednie wartości dla Passata w wersji Variant odbiegają zaledwie o +/- 0,1 litra.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Nowa Honda Jazz Hybrid

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: