Nowy Volkswagen Passat
2010-10-03 00:11
Przeczytaj także: Volkswagen Passat świetnym wyborem dla firm
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat
Innowacyjne systemy wspierające kierowcę zorientowane są na komfort i znacznie ułatwiają codzienną jazdę. Na przykład Easy Open: jeżeli Passat Limousine jest wyposażony w system automatycznego zamykania i uruchamiania silnika Keyless Access, wystarczy odpowiedni ruch nogą za samochodem, aby otworzyła się pokrywa bagażnika. Naturalnie bagażnik otwiera się tylko przed osobą, która ma przy sobie odpowiedni radiowy kluczyk do Passata. Interfejsem między człowiekiem, a maszyną jest w tym przypadku czujnik w zderzaku.
Kolejne nowości w Passacie to tylna kanapa, którą można złożyć z bagażnika, hak holowniczy wysuwający się po wciśnięciu przycisku i boczne szyby ze szkła zespolonego z izolacją akustyczną. Podobnie jak nowy Sharan, Passat będzie oferowany także z Park Assist II, który pomaga parkować samochód nie tylko w zatoczkach równoległych do drogi, lecz także znajduje miejsca parkingowe prostopadłe do kierunku jazdy. System nawigacji RNS 510 nowego Passata przy użyciu kamery rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i przesyła odpowiednie informacje na ekran w konsoli środkowej.
Nowy Passat, podobnie jak Phaeton, ma osłonę chłodnicy z czterema poprzecznymi listwami. Wysokość osłony chłodnicy jest mniej więcej równa wysokości reflektorów.
Dzięki nowej stylistyce przodu Passat o szerokości 1.820 milimetrów i długości 4.769 milimetrów (Variant: 4.771 mm) prezentuje się bardzo elegancko. Mimo że samochód nie stał się szerszy, sprawia wrażenie dystyngowanego, a jednocześnie wyraźnie dynamiczniejszego. Wysokość obu nadwozi pozostała bez zmian (Limousine: 1.474; Variant: 1.519 mm).
Passat został wyposażony w nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami bi-ksenonowymi i diodowymi światłami do jazdy w dzień. Na światła dzienne składa się 15 diod LED. Poniżej linii utworzonych przez reflektory i osłonę chłodnicy rozciąga się zderzak pokryty lakierem w kolorze nadwozia. Jeszcze niżej znajduje się kolejny wlot powietrza, ograniczony z boku chromowanymi elementami stylizowanymi na końcówki skrzydeł samolotów. Tutaj wbudowane są bardzo płaskie reflektory przeciwmgielne. Na najniższej płaszczyźnie znajduje się dolny spojler, który – podobnie jak przy samochodach wyścigowych – ma kształt tak zwanego splittera. Od wersji wyposażenia Comfortline także ten element będzie wykończony chromowaną listwą.
Tył nadwozia tej limuzyny zdaje się być bardziej płaski, a zakończenie obu wersji nadwozi – szersze. Uwagę zwracają tylne światła, pociągnięte daleko na błotniki. Światła te oferowane są w dwóch wersjach; w wersji wyższej zastosowano diody rozmieszczone w formie litery „M”, podobnie jak w Phaetonie.
Podobnie jak nadwozie, także wnętrze nowego Passata zostało udoskonalone. Całkowicie nowe są siedzenia z zagłówkami, z możliwością regulacji także w poziomie oraz poszycie drzwi, w którym może być zamontowane oświetlenie. Zależnie od wersji wyposażenia zastosowano różne listwy ozdobne w tapicerce drzwi. Jako opcja dostępny jest nowy klimatyzowany fotel dla kierowcy i pasażera, z aktywną wentylacją i funkcją masażu.
Nową formę otrzymały również powierzchnie zewnętrzne, detale tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej z logicznie obsługiwanymi elementami i chromowanymi aplikacjami wokół wlotów powietrza. Na środku tablicy rozdzielczej, tak jak w samochodach klasy wyższej, umieszczony został analogowy zegar. Układ przycisków w dolnej części konsoli środkowej, czyli wokół dźwigni skrzyni biegów jest również nowy. Tutaj znajduje się teraz także przycisk elektronicznego hamulca postojowego, a w przypadku Keyless Access – przycisk uruchamiania silnika. W przypadku wyboru nowego, panoramicznego rozsuwanego dachu zaprojektowanego dla wersji Variant do wnętrza wpada sporo światła.
Passat jest oferowany w trzech różnych kolorystykach wnętrza: czarny, brązowy i naturalny beż. Jako opcja oferowane są dwukolorowe siedzenia w odcieniach brązowy Natur / beżowy Desert (Highline) oraz – jako element pakietu Sport – Truffel / Czarny (Comfortline i Highline).
Przeczytaj także:
Volkswagen Passat 2015 już w polskich salonach
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl